Re: Q: Am5x86 Overlocking 133Mhz -> 160Mhz

Autor: Tomasz Slodkowicz (slodki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Fri 31 Oct 1997 - 16:28:40 MET

Jaroslaw Bazydlo (jarekb_at_cergowa.pap.com.pl) wrote:
> Pytanie do PC guru:
> Sytuacja jest taka, iz momencie kiedy ustawie podstawe taktowania na 40Mhz
> to karta graficzna nie pracuje. To znaczy zadnych piskow, tak jak jej nie ma
> ALE na ekranie nic nie ma. Najpierw gdzies wyczytalem, ze to sprawa zbyt
> duzego taktowania slotow PCI, ale ustaienie taktowania ich na 1:2/3 nie dalo
> pozadanego rezultatu. Ciekawe, ze przeprowadilem tez test karta ISA i sytuacja
> byla taka sama. Aha proces bootowania przebiega dalej bezproblemowo co widac
> po kontrolce aktywnosci dyskow.

Moj komputer pracowal przez 2 lata na amd 133->160, bez jakichkolwiek
problemow...
- SVGA WDC Paradise (ISA 1MB),
- SVGA Diamond S3Virge (PCI 2MB),
- dyski WDC 1.2GB / Seagate 40MB / CDROM Toshiba 8x
- SIMM PS2 60ns (nieEDO)

- plyta Gigabyte 486AL BIOS Award (moja)
- plyta HOT ... (costam), z biosem AMI (kumpla - pracuje tez juz rok)

Zmiana ustawien - tylko przelozenie zworki zegara na 40MHz, wszystkie
ustawienia na max (takze ISA/PCI/RAM)

Proponowalbym ustawic bios jak najwolniej i sprobowac...

Powodzenia Tomek

--
  Tomasz Slodkowicz   Institute of Computer Science
                      Jagiellonian University, Cracow, Poland