Re: polepszanie jakosci obrazu

Autor: Piotr Goral (pgoral_at_elektron.elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 30 Oct 1997 - 11:29:43 MET

Piotr Manturzyk <manturzyk_at_chemie.uni-halle.de> wrote:
: Artur Lipowski wrote:
: >
: > W jakims numerze "CHIP"-a przeczytalem, ze mozna poprawic sobie
: > jakosc wyswietlanego obrazu przez usuniecie filtru
: > dolnoprzepustowego z konca toru karty graficznej (ktory tam jest
: > z powodu jakichs tajemniczych przepisow europejskich).
: > Czy ktos z tym eksperymentowal i czy wogole warto to rozwazac?

: Hi

: Z tego co ja zrozumialem z c't to monitor i karta grafiki stanowia pare.
: Jeden monitor bedzie z jedna karta chodzil ostro, z inna bedzie rozmyty.
: Oczywiscie winne sa filtry. Ale co ma zrobic biedna firma produkujaca
: karty, jezeli nie wie, jaki monitor TY do ich karty podlaczysz, a
: monitor _musi_ spelniac te tajemnicze przepisy, czyli normy
: promieniowania (np. TCO 92, tak jak moj). Dlatego zawsze kupujac monitor
: nalezy go sobie obejrzec we wspolpracy z taka karta graficzna jaka
: posiadasz, a jak sie nie znasz, to musisz zaufac fachowcom (tym z
: prawdziwego zdarzenia), ktorzy biora pieniadze za dobranie potunalnej
: konfiguracji. Wiem, obok leci dyskusja nt plombowania i Optimusa.

: pozdrawiam
: gandalf

ktos kiedys wymyslil tzw. normy - gdyby producenci sie ich trzymali to nie
byloby problemow (a z drugiej strony sa takie zast. w ktorych musza sie tzrymac
np. gdyby kazda karta sieciowa na koncentryku miala inna impedancje hmmm
to bylby problem - jak user kupi monitor i karte i ma obraz nieostry to moze
sie przyzwyczai a ja kupi niedzialajaca sieciowke to male prawdopodobienstwo
przyzwyczajenia sie do tego stanu rzeczy ...)
pozatym normy o ktorych mowisz to zupelnie innego promieniowania dotycza...
aha i kablem do monitora to promieniuje karta nie monitor i ostatnia
sprawa ze karta i monitor musza miec ta sama impedancje falowa aby obraz
byl ostry.
wnioski: nie usuwac eltow dopasowywujacych - a jedyie kond. ograniczajace pasmo.

--
    Piotr Goral
    Wydzial Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej