Re: Linia dzierżawiona

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 29 Oct 1997 - 11:20:49 MET

On Tue, 28 Oct 1997 16:24:54 +0100, "Michał Piotrkowicz"
<moll47u_at_kki.net.pl> wrote:

>Interesuje mnie założenie takowej w Warszawie - dokładniej
>Łomianki
>Mam 2 linie i modem 28.800. Czy ktoś może mi polecić firme i
>podać orientacyjną cenę?

Jedyna firma jest TPSA... bo to bedzie ICH linia. Szczegoly -
www.tpsa.pl/... i szukaj w taryfach. Osobna sprawa jest dostep linia
dzierzawiona do providera - ceny sa macno rozne (najtansze do celow
domowych - ok. 200zl, do celow komercyjnych - chyba ok. 500). Poszukaj
po providerach. Zawsze niestety trzeba szukac rownowagi miedzy oplata
za linie zalezna od jej dlugosci, a polata za dostep (zalezna od
predkosci i lokalizacji wezla dostepowego providera). Z Lomianek to
moze byc spory pieniadz za linie, a to ze masz dwie linie komutowane
jak rozumiem, nie ma wiekszego znaczenia, bo nawet jak zlikwidujesz
jedna z nich i czesc kabli (odcinek od skrzynki rozdzielczej do
ciebie) telepies wykorzysta do budowy dzierzawki, to i tak skasuje cie
za calosc - to juz lepiej niech za ta forse dadza dodatkowe druty!

A modem to jeszcze trzeba sie zastanowic czy pojdzie - niektore
wynalazki nie dawaly sie skonfigurowac na dzierzawke albo jesli juz,
to treba bylo recznie startowac lacze po kazdym z padow - a nie o to w
konccu w laczu stalym chodzi - ma dzialac na okraglo i juz!

Darek