Re: Modem-predkosc polaczenia ?

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Wed 29 Oct 1997 - 00:58:16 MET

"Paluch" <paluchmen_at_hotmail.com> wrote:

>Mam podobny problem, modem 33.6 a chodzi na 19200. W moim przypadku
>problemem jest analogowa centrala telefoniczna. Jak zmienie centrale (numer
>telefonu) to bedzie 33.6. Moze u Ciebie jest ten sam powód.

A czy modemy sa "polskie", tzn. przystosowane do polskich linii (i
maja homologacje?) Od dwoch lat uzywalem Sportka 28.800, ktory na
mojej bardzo starej, analogowej centrali wyciagal nie wiecej niz
14.400 (jak nie padalo ;) Modem byl oczywiscie bez homologacji, wtedy
jeszcze sprowadzony zywcem ze Stanow. Wlasnie pare dni temu kupilem -
z dusza na ramieniu - tez Sportka, 33.600, wewnetrzny/voice. Z
homologacja i (jakoby) specjalnym firmware'm dla Polski. Na tej samej
*naprawde kiepskiej* linii ciagnie rowno 31.200 bez zajakniecia.
Wyglada na to, ze faktycznie warto bylo zaplacic troche wiecej za
swistek. (cena modemu: 622 zl. z VAT; za 90 zl wiecej mozna kupic taki
sam, ale zewnetrzny, z flash'em. Nie chcialem, bo mam juz dosc pudelek
na biurku ;)

Reszta zalezy jeszcze od modemow po drugiej stronie - te 31.200 mam
przez TPSA; z innymi modemami 28.800.

.marek

--
Marek Jedliński  UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337
eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net | http://www.lodz.pdi.net/~eristic/