Re: Chetni do porownania:

Autor: R.Zylla, Lodz-Baluty (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Wed 29 Oct 1997 - 00:27:01 MET

At 19:52 10-28-97 +0100, you wrote:

>Mierzy co bo chyba nie szybkosc procesora
>
>MIPS - Mistakeing Information about Processor Speed
>czy jak to mowia niektorzy Million Instruction Per Second

>No i ilosc wykonywania jakich instrukcji on mierzy
>mialem kiedys C64 i wykonywalo 100MIPS'ow - to co z tego, ze shiftow w lewo
>ale w mysl tej teorii byl szybszy od 486DX100

  A jaki zegar mial C64 ? 4 MHz ?
  To wychodzi ze wykonywal 25 shiftow w lewo w jednym cyklu zegarowym.
  Ten procesor mial 25 pipelines czy co ???

>nie wiem czy slyszal ktos o czym takim jak SPECint97 i SPECf97
>one daja miarodajniejsze wyniki

  Oczywiscie ze sam test MIPS nie daje sensownych porownan
  miedzy procesorami Intela i Motoroli ale jako test
  szybkosci zegara (plus internal cache) jest wystarczajaco
  dokladny do porownywania roznych wersji procesorow Intela czy AMD.
  Jesli wiemy jaki rodzaj operacji test testuje to wiemy
  ile jest warty - tak samo jak SI Nortona.
  Istotne jest, ze ten sam test jest wykonywany dla roznych
  modeli procesorow.

>P.S. Niedlugo przesle oczekiwany przez wszystkich test
> AMD K6 200 kontra iP MMX 166 i 200

BTW AMD 486DX4 100MHz w oknie DOSowym Win3.11 pokazuje
      po kolei przypadkowe wyniki od 13.2 do 21.5.

      Oczywiscie to rzuca jakies swiatlo