Re: Shuttle 555 i Pentium 166MMX - co o tym

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 15:47:21 MET

Radosław Sokół wrote:

> Zgadzam się. Ale zawsze można puszczać kompesor w tle -
> a przynajmniej ja tak robię. Wtedy nawet czas obliczeń
> nie gra większej roli. Zresztš różnica w czasie też nie
> będzie duża po podkręceniu - dziesięć minut na dwie godziny
> to jest nic. Gdyby skracało czas o połowę...

Czasem nie można puścić kompresji w tle - kompakt CD Audio
pożyczyliśmy na określony czas a nie mamy miejsca na dysku
żeby trzymać 60 minut muzyki w nieskompresowanym WAV-ie.
Wtedy czas kompresji gra rolę. Ale mniejsza o to - zawsze
można kompa na noc zapuścić by uniknąć podkręcania (czasem
zwyczajnie nie chce się zdejmować blach z obudowy
i grzebać w środku...)

> Mam K6! :))))) Jest to procesor równie dobry, jak Intel,
> szkoda tylko, że zepsuli koprocesor. W zasadzie w codziennej
> pracy nie widać różnicy między K6 a iPMMX przy tym samym
> zegarze.

Ja bym powiedział nawet, że K6 wydaje się szybszy np. w MS Office.
Ale to tylko wrażenie, niczego nie mierzyłem.

> Jako ciekawostkę podam, że nigdy nie miałem
> Intela: mój 286-12, 386DX-40, 486DX4-100, K5-90 i teraz
> K6-166 zawsze pochodziły od AMD!

A ze mną było różnie. Najpierw i486SX25 puszczony na 33
(podkręcony...) potem AMD486DX4/100 nie podkręcony,
potem Cyrix 6x86 P150+, potem AMD 5x86 133, a teraz iP200MMX.

> BTW dziękuję za poparcie mnie w walce z namiętnym i
> bezsensownym podkręcaniem procesorów i wszystkiego
> innego. Wróciła mi nadzieja, że nie wszyscy to robiš.
> Z podkręcaniem "przy potrzebie" mogę się jeszcze
> godzić, ale zupełnie nie odpowiada mi lansowana przez
> wiele osób teoria "podkręcania od razu po kupieniu,
> bo można i nie ma problemów"...

BTW - wczoraj uległem ten durnej manii i podkręciłem
sobie procka - z iP200MMX zrobiłem iP133MMX!!!
Dlaczego - bo wtedy mogę wyłączyć spokojnie wiatraczek
i mi gad nie hałasuje. A mocy obliczeniowej
do moich zastosowań spokojnie starcza.

--
Sebastian Maleszewski, Wroclaw
    e-mail:sebal_at_priv.onet.pl