Re: Shuttle 555 i Pentium 166MMX - co o tym

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 27 Oct 1997 - 08:25:50 MET

Radosław Sokół wrote:

> Niewątpliwie. AMD zawsze się bardziej grzało, chociaż
> K6 już jest nieco chłodniejszy. Ale 166 zawsze będzie
> 166 i tylko Ci szczęśliwcy, którzy kupili 200 z napisem
> 166 (bo Intel nie mógł sprzedać 200) mogą bezpiecznie
> podkręcać. Zwykłe 166 albo musi mieć podkręcone napięcie,
> albo będzie się czasami sypać, albo jest po prostu
> jednym z lepszych egzemplarzy :)

Oczywiscie. Masz racje, ze nie dotyczy to wszystkich iP166MMX
lecz tylko tych, o ktorych piszesz.

> Tylko po co wyciskać? Losowe pady systemu, które jest
> dość trudno usunąć, są dość niebezpieczne dla pracy.
> Jeśli się tylko gra w Kwaka, to pad systemu nie zaszkodzi.
> Ale jeśli coś padnie w czasie np. zapisywania 100 stronicowego
> dokumentu Worda na dysk, to odtworzenie pracy z backupów
> może być trochę pracochłonne.

Masz racje. Po podkreceniu nalezy wiec sprzet przetestowac
pod katem 'czestosci padow'. Jesli ktos robi 'powazne' rzeczy
to nie bedzie podkrecal. Zreszta - uwazam, ze podkrecanie
przydaje sie tylko w specyficznych przypadkach i wtedy
nalezy z niego korzystac - np. gdy chcemy sobie skompresowac
jakis CD Audio do MP3. Wtedo podkrecenie na czas kompresji
pozwoli na oszczednosc czasu.
Faktem jest, ze podkrecanie procka w powaznych komputerach
(np. serwery) czy inne podobnie nie ma sensu - za duze
ryzyko strat.

> Z koprocesora dość niewiele standardowych aplikacji
> korzysta. W zasadzie obecnie jedynie gry robią z niego
> porządny użytek, bo np. Excel na K6 chodzi równie szybko,
> jak na Intelu. A jak jeszcze K6-166 podgonisz ponad 166 (a da się,
> u mnie działał na 2x83, niektórzy go puszczali bez trudu
> na 2.5x75 a nawet 2.5x83) to znowu odsadzi tego podkręconego
> Intela 166 :)))). Szczególnie, że K6 ma znacznie lepszy cache
> i transfer pamięci, więc robi użytek z szybszej szyny.

Aha - teraz rozumiem. Po prostu masz K6 i dlatego jestes
po jego stronie :) To zrozumiale. Zreszta - Twoje argumenty
sa logiczne i masz racje pomimo 'stronniczosci' :).
Ja oczywiscie uzywam intela i stad moje podejscie :).

Sebastian

--
Sebastian Maleszewski, Wroclaw
    e-mail:sebal_at_priv.onet.pl