Re: Lamerskie pytanie

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 14:59:48 MET

>płyty ATX.
>i430TX to natomiast najnowszy (acz nienajlepszy) chipset Intela. Może
>IMHO najlepszym chipsetem jest 430HX, do domu należy wybierać między

a IMHO wszystko zalezy od tego do czego dany sprzet sie uzywa.
Jesli ma to byc serwer, silna stacja graficzna lub cos innego co wymaga >
64MB_RAM a nie mamy szmalu na P Pro lub P II to masz racje. Jesli natomiast
ma to byc komuter domowy... to raczej 64M wystarczy teraz i w ciagu
najblizszego roku takze. A dodajac do tego obsluge SDRAM i Ultra DMA 33 i
ponoc poprawiona wspolprace z procesorami MMX to otrzymujemy najlepszy
chipset do zastosowan popularnych.
Mialem Soyo na HX, zmienilem na Abita na TX zostawiajac poczatkowo cala
reszte. Wyniki Ziff-Davis Win Bench byly o pare % lepsze. obie konfiguracje
takie same. Nawet L2 bylo na obu po 512.

Caviar
>Z czym kłopot? Z chipsetem 430FX i dyskami nie ma raczej kłopotów.
>Pojawiają się one dopiero przy 430TX - układ pracuje przy napięciu
>ok. 3.3V, a nie 5V. BIOSy Pentiumów (nawet opartych o 430FX)
>obsługują w zasadzie wszystkie dyski (Normal, LBA, Large...)
>Dlatego nie polecam TX, tylko HX lub VX. Z UltraDMA/33 na razie
>nie ma w zasadzie pożytku.

Problemy o ile wiem byly tylko z SEAGATE. Ja mam TX i starego WDC 31600h +
jeszcze starszego Seagate 250MB i nie zauwazylem absolutnie zadnych
problemow. Czlowiek jak pisze ma Caviary - wiec problemow miec nie powinien.
A jesli chodzi o UDMA to przynajmniej w Lublinie takich dyskow juz jest
pelno i nie sa drozsze od innych.

Ja uwazam, ze w domu najlepszym wyjsciem jest obecnie plyta na TX +jakis MMX
Jesli ktos bardzo lubi Quake to Intela, jesli natomiast nie zalezy mu na
wydajnosci gier 3D niezlym wyjsciem jest K6.

Oczywiscie jesli masz zamiar uzywac komputera do skanowania rysunkow A3 w
fullcolor i obrobki, lub pracowac w AutoCAD to limit 64Mb bedzie zbyt
ograniczajacy. Wprawdzie mozna dolozyc wiecej - ale kosztem wydajnosci.

- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl
"Wszystko mozna co nie mozna -
- byle z wolna i z ostrozna"