Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 15:34:07 MET DST

lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis) wrote:

>: Celem przedsiebiorstwa kapitalistycznego jest robienie jak najwiecej
>: pieniedzy. Kropka.

>Nie kropka, tylko trzeba jeszcze zapytac w jakim okresie.
>W tym roku, w nastepnym, dlugofalowo?

Kwartalnie. Pod koniec kwartalu wszyscu dostaja cwira. Posiacdacze
akcji bo musza wiedziec czy sprzedac czy kupic, pracownicy bo z
zuskiem (lub stratami) zwiazane sa ich "bonusy", czyli po naszemu
premie. Niektorzy zreszta tez posiadaja akcje.

>: Maksymalizowac zysk mozna przez:
>: 1. Maksymalizacje obrotu
>: 2. Minimalizacje kosztow.

>: Koszt minimalizuje sie robiac byla jak, ale na pewno nie jepiej jak
>: potrzeba. Mozna robic nawet gorzej od konkurencji, byleby dostatecznie
>: skutecznie wmawiac publicznosci ze nasz produkt jest lepszy. Robienie
>: lepiej niz potrzeba przynosi straty.

>Tyle ze przy tej technice wmawianie kosztuje wiecej niz lepszy produkt :-)
>W dodatku jak klient z produktu jest zadowolony, to kupi drugi, jesli
>jest niezadowolony - to dlugo bedziesz musial go namawiac :-)

Pewnie ze tak, ale jak to robic - to sprawa specjalistow...

>: Inzynierowie dziala sie na dobrych i zlych. Dobrzy projektuja wyroby
>: tanio, o jakosci w sam raz, nie za dobre. Zli staraja sie produkowac
>: wyroby jak najlepsze. Ci pierwsi ciesza sie zasluzona slawa i dobra
>: pensja, ci drudzy sa przywolywani do porzadku a po pewnym czasie
>: wyrzucani na tzw. "twarz".

>Naprawde dokladnie powyzszego akapitu tez ucza ? :-)

Dokladnie takiego akapitu to nie. Ale inzynierow uczy sie jak
projektowac urzedzenia o jakosci "w sam raz". Na przyklad tak, zeby
WSZYSTKO zepsulo sie po 5 latach.

OK, napisze pozniej.

A.L.