Re: Bardzo przydatna wiadomosć TX 83 MHz + WD Caviar

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 11:22:09 MET DST

>Pragne uprzejmie doniesc, ze udalo mi sie fizycznie uszkodzic
>dysk WD Caviar 32500 przy nastepujacej konfiguracji
>i ustawieniach BIOS`u:
>
>plyta ASUS TX-E 97 ustawiona na 83 MHz x3,5
>procesor iPentium233 MMX
>SDRAM DIMM 2x32 MB 3,3v 10ns
>dysk j.w.
>
>w BIOS: DRAM SpeculativeRead -> Enable
>
>W takich warunkach podczas startu systemu przy rozpoznawaniu
>HDD dysk stuka i zatrzumuje sie a nastepnie rozpedza i laduje
>system. Podczs tych stukniec fizycznie uszkadza sie powierzchnia
> [...]

Mam P200MMX ustawiony 2.5x83. Bios wysrubowany do granic mozliwosci
1x32MB SDRAM 10ns DRAM SpeculativeRead - enable
plyta ABIT PX5
Dysk WDC31600h

nic nie stuka i jak do tej pory chodzi prawidlowo. Ja rowniez jestem ciekawy
spostrzezen innych, bo jesli problem jest regula to zmniejsze ustawienia!

- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl
"Wszystko mozna co nie mozna -
- byle z wolna i z ostrozna"