Re: Shuttle 555 i Pentium 166MMX - co o tym

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 17:05:43 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Sam się podkręć!!! Czy wam odbiło na punkcie podkręcania?

Nie odbiło, nie odbiło. iP166MMX po puszczeniu na 200MHz
będzie tak samo gorący jak K6 przy nominalnej prędkości
166. Wszyscy moi znajomi (i wielu nieznajomych) takie
coś robią. Ci, którzy kupują oryginalne iP200MMX
robią to najczęściej po to, aby założyć tylko radiator
i zrezygnować z wentylatorka, aby komputer był cichszy.
Nie koniecznie trzeba od razu podkręcać na 200 czy więcej.
Chodziło mi o to, żeby powiedzieć, że nie warto kupować
K6 dlatego, że porównywalny intel mniej się grzeje
i w razie potrzeby więcej można z niego wycisnąć.
Przy nominalnym taktowaniu (166MHz) K6 będzie szybszy
jeśli nie liczyć fpu. Ale wystarczy dać leciutko
ponad 166MHz i już intel dogania K6.
A koproc cały czas jest szybszy.

Jasne.

--