Re: napiecie w sieci a praca komputera.

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 03:30:20 MET DST

On Thu, 23 Oct 1997 23:00:19 +0200, Robert Slaski
<slaskir_at_ee.pw.edu.pl> wrote:

>Czy podanie na zasilacz impulsowy napięcia stałego jest na pewno zdrowe?
>Z tego co wiem (a moja wiedza jest dość płytka ;-), to mają one układ
>startu generujący przy przejściu napięcia zasilania przez zero impulsy
>uruchamiające generator przetwornicy. Przy normalnej pracy to nie ma
>większego znaczenia, ale po zwarciu na wyjściu umożliwia to powrót do
>normalnej pracy.

Takiego ukladu w tych co wymagaly naprawy to nie zauwazylem, i
wszystkie zaczynaly sie prostownikiem i solidnym kondensatorem,
ale w nowszych typach to bym radzil ostroznie:
Sa normy i trzeba je przestrzegac, a nowe normy wymagaja zeby zasilacz
pobieral prad sinusoidalny.
Zwariuje uklad korekcji kompletnie przy zasilaniu pradem stalym, czy
nie zwariuje, oto jest pytanie...

J.