Re: napiecie w sieci a praca komputera.

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Thu 23 Oct 1997 - 23:00:19 MET DST

Slawomir Sidor wrote:

> Na krotkie impulsy czy to w gore czy w dol to prostownik ->
> duzy kondensator na odpowiednie napiecie -> komputer
>
> Tez pomaga. Ale jesli nie znasz sie na energetyce to sam tego nie rob.
> Komputera nie uszkodzisz ale siebie to i owszem.
>
> UWAGA: Nie kazdy zasilacz sie cieszy z zasilania 310V. Chociaz z nowych
> kazdy to znosi.

Czy podanie na zasilacz impulsowy napięcia stałego jest na pewno zdrowe?
Z tego co wiem (a moja wiedza jest dość płytka ;-), to mają one układ
startu generujący przy przejściu napięcia zasilania przez zero impulsy
uruchamiające generator przetwornicy. Przy normalnej pracy to nie ma
większego znaczenia, ale po zwarciu na wyjściu umożliwia to powrót do
normalnej pracy.

Pozdrawiam,

--
       ,