Re: napiecie w sieci a praca komputera.

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Thu 23 Oct 1997 - 01:19:57 MET DST

nick wrote:

> czesc!
> Jest to troche nietypowe pytanie.
> Jak zachowa sie komputer,jezeli poziom napiecia(natezenia-sorki nie znam
> sie) w sieci energetycznej(mowiac po ludzku w "kontakcie") spadnie albo
> zacznie skakac???
> Moj PC od czasu do czasu sie resetuje albo wiesza(dos,w95) a wiem ze czesto
> u mnie sa cyrki z pradem.
> Czy tzw.listwa do ktorej podlacza sie komputer cos by pomogla(nie stac mnie
> na UPSa)?

Zależy jakie te cyrki są. Jeśli jakieś przepięcia/impulsy/szumy to
listwa może pomóć (acz nie musi). Jeśli znaczne wahania napięcia na
które Twój komp jest czuły, to tylko UPS on-line.

Te zwisy kompa nie muszą wcale być winą zasilania, ale warto
wyeliminować jeden problem.

Pozdrawiam,

PS. A może tzw. 'stabilizator do Rubina' pomoże ;-)

--
       ,
Robert Slaski