Re: Dlaczego 650MB i 74 min ?

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 21 Oct 1997 - 19:16:42 MET DST

Marek Wodzinski <Majek_at_WriteMe.com> wrote:
: Jeszcze troche roznych racjonalnych i irracjonalnych argumentow w tym watku
: a czytajacy dowiedza sie nawet jak dziala kod krzyzowy Reeda-Solomona. A
: swoja droga jak dowiedzialem sie ze potrafi on SKORYGOWAC bledy seryjne do
: ok 4000b to mi szczeka opadla (chociaz to tylko 2.5 mm na plycie).

: Ale... zanim zaczniemy omawiac CIRC moze spojrzymy na temat?

Alez to sie wyjatkowo ze soba wiaze :-)

Po prostu w sektorze czystych danych jest 2352bajty audio lub 2048
komputerowych. A sektor ma dlugosc te sama. Roznica sie bierze z
przeznaczenia wiecej bitow na korekcje.
Co do audio - jesli korekcja zawodzi, to wlacza sie interpolacje,
i ucho wiekszej roznicy nie slyszy. W danych komputerowych ta metoda zawodzi
niestety :-)

J.

P.S. nie ma co tracic zebow na podlodze, przeczytaj akapit "interleaving".

: milej nocy (dnia)
: --
: Majek:) Majek_at_WriteMe.com
: Skradzione rowery: http://free.polbox.pl/r/rowersi
: Prywatnie: http://friko.onet.pl/wr/trabka

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |