Re: Motorola Codex 3265 Fast - Pomocy !

Autor: Leszek Strzala (blizzard_at_opol.gazeta.pl)
Data: Fri 17 Oct 1997 - 15:47:24 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> Co to sie teraz porobilo. Kiedys, jak sie kupowalo modem, to byc moze
> na dyskietce byl jakis terminal (badziewny oczywiscie), ale zadnych
> driverow nikt do modemow nie dawal (bo i po co, skoro _wszystkie_
> normalne modemy dzialaja identycznie, co najwyzej wymagaja innych
> zaklec inicjalizujacych).
>
> Teraz kazdy modem musi miec swoj sterownik, i moze jeszcze rozny dla
> roznych szybkosci?
>
> Ma to cale W95 sterownik do RS232? Tak logicznie, to mysz (RS) takze
> powinna tego uzywac, w kazdym razie W3.x mialo.
> [...]

W W'95 jest troszkę inaczej. Modem jest urzšdzeniem, które musi być w
systemie zdefiniowane i mieć coœ na kształt sterownika (tak naprawdę to
jest to zestaw komend AT odpowiedni dla danego modemu umieszczony w
rejestrach W'95 w trakcie "instalowania" modemu). Tak więc programy np.
Hiperterminal komunikuja sie nie z konkretnym COM'em, ale z
zainstalowanym modemem (oczywœcie taki modem ma COM zdefiniowany w
trakcie instalacji).
Co do Motoroli 3625 Fast to niedawno instalowałem jš pod W'95 i wszystko
było OK. Podejrzewam, że w przypadeku opisywanym na wstępie mógły być
problemy z kabelkiem, nr COM'a, nr przerwania COM'a, tudzież tego typu
zagwozdkami.

--
Leszek
blizzard_at_opol.gazeta.pl