Re: modem klopoty

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 17 Oct 1997 - 11:26:27 MET DST

On 17 Oct 1997 07:43:31 GMT, mazek_at_capella.ae.poznan.pl (Marcin Mazek
Mazurek) wrote:

>Mam troche klopotow z moim modemem ZOOM V34i. Nie wiem czy wynikaja one
>z powodu kiepsawej centrali czy moze jest to wina mojego sprzetu (oby nie).

Oby tak... tylko mala szansa, porzadny modem porzadnego producenta (no
moze nie calkiem, ale nienajgorszego). Modem zmienic latwo.

>Lacze sie z TP SA a wzasadzie to usiluje sie laczyc bo czasem juz w czasie
>wybierania (moja centrala obsluguje tylko impulsowe) przerywa mi polaczenie
>a czaasem kiedy modemy usiluja uzgodnic protokoly. Dzieje sie tak i pod WIN95
>i pod Linuxem. Jekies pomysly?

Moze ustawic bardziej elastyczny profil negocjacji - choc po co komu
modem ktory na badziewnej linii wynegocjuje 2400bps? To juz lepiej
zerwac i probowac od nowa - mose lepsze lacze sie wylosuje? jak
centrala obsluguje tylko impulsowe, to moze byc zabytek - a takie
bywaja laczone rownie zabytkowymi kablami. I czego chciec? Ponadto
stan modemow u telepsa i nadzor nad nimi potrafi pozostawiac troche do
zyczenia - nie zapominaj w koncu, ze w ich interesie lezy zebys sie na
modem dodzwonil i po paru sekundach zerwal polaczenie - dlaczego maja
19gr brac za trzy minuty jak moga za dwadziescia sekund???

Pomysly - znalezc providera, tanie konto kosztuje mniej wiecej tyle co
te kiepskie wejscia na telepsa, choc przy klopotach z centrala i to
moze nie pomoc - dlatego napisalem, ze oby to byly klopoty z modemem.
Centrale zmienic jakby trudniej :-[[

Darek