Re: 2 Caviary - cd...

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Thu 16 Oct 1997 - 17:57:44 MET DST

Tadeusz wrote:

[ciach]

> Dodam, że próbowałem już podziałać na ten dysk z komendą fdisk /mbr. Czy w
> dalszym ciągu istnieje możliwość, że w boot'cie tego HD jest coś jeszcze co
> W95 ignoruje, a DOS próbuje odczytać i nie może (pozostałość z programu
> boo'tującego "Ontrack Drive Rocket" ? Ale w tym wypadku /mbr powinien
> pomóc.
>
> Aha. W Biosie ustawione mam wszystko na Auto. Płyta Abit PX5. Pierwszy
> HD2000 na pojedynczym kablu do IDE1
> Drugi ten o który mi chodzi jako Master razem z CD (slave) na IDE2.
> Przy starcie w tabeli pokazuje się że ten dysk ma nstp dane:
> [...]

Ja też miałem Caviara AC2850F i też miałem zaintalowanego Disk Managera,
Dynamic Drive Overlay + Drive Rocket czy jak to się tam nazywa (bo stara
płyta 386 nie obsługiwała LBA tzn. >512 MB). A potem kupiłem P100 i
chciałem wywalić owe DDO... czego ja nie próbowałem? Disk Manager nie
miał opcji Uninstall. FDISK /mbr nic nie dawał. FORMATowanie też nic.
Poszedłem więc do kumpla i sformatowałem dysk na jego Amidze, potem
jeszcze raz u siebie i zadziałało! A tak poza tym, to dysk 850MB
powinien być widziany jako LBA, a nie CHS. Proponuję dysk sformatować,
zobaczyć, czy jest LBA, jak nie, to samemu ustawić (zdarza się, że BIOS
źle wykrywa); jeśli dalej nie działa, to może linux: formatowanie, a
może cp zero /dev/hdc (ale na tym to ja już się dobrze nie znam).

Pozdrowienia
JFiok

mailto: jfiok_at_kki.net.pl