2 Caviary - cd...

Autor: Tadeusz (tadeuszs_at_boss.com.pl)
Data: Thu 16 Oct 1997 - 11:23:33 MET DST

Cześć

Zwracam się ponownie do Was z zapytaniem w sprawie Caviarów.
Jeśli ktoś jest zainteresowany częścią pierwszą to odsyłam do archiwum.

Udało mi się wreszcie połączyc dwa dyski AC22000L i AC2850F i przegrałem z
tego drugiego potrzebne mi dane. Troche musiałem z tym pokombinować, ale na
szczęście się udało.
Dla przypomnienia dodam, że ten dysk 850-tka miał zmieniony programowo boot
sector i początkowo po podłączeniu komputer (bios tak) nie widział tego
dysku.
Otóż mam nowy (już nie tak wielki jak poprzednio) problem.

Usunąłem z tego dyku partycje (napisane było NON-DOS) i załozyłem ponownie.
Sformatowałem i jest OK.
To znaczy w pewnym sensie. Po uruchomieniu komputera Bios widzi ten drugi
dysk tak jak powinien. Pod W95 wszystko jest też w porządku. System
rozpoznaje dyski i można na nich działać.
Problem jest w tym, że gdy przy uruchomieniu komputera z menu startowego
(zrobiłem takie) wybiorę opcje DOS, a nie W95 (czasem muszę pracować pod
Dosem) nie ma dostępu do tego dysku. Są dyski C, E, F, G a jego czyli D nie
ma. W momencie gdy daje polecenie D: wiesza się komputer. Co z tym zrobić ?
Co najśmieszniejsze, przy wyjściu z W95 i ponownym uruchomieniu sprzętu w
trybie DOS (wybór przy wychodzeniu z W95) wszystko jest w porządku.
Może ktoś z Was wie o co biega. Nie jest to bardzo dokuczliwe dla mnie, ale
stanowi zagadkę.
Dodam, że próbowałem już podziałać na ten dysk z komendą fdisk /mbr. Czy w
dalszym ciągu istnieje możliwość, że w boot'cie tego HD jest coś jeszcze co
W95 ignoruje, a DOS próbuje odczytać i nie może (pozostałość z programu
boo'tującego "Ontrack Drive Rocket" ? Ale w tym wypadku /mbr powinien
pomóc.

Aha. W Biosie ustawione mam wszystko na Auto. Płyta Abit PX5. Pierwszy
HD2000 na pojedynczym kablu do IDE1
Drugi ten o który mi chodzi jako Master razem z CD (slave) na IDE2.
Przy starcie w tabeli pokazuje się że ten dysk ma nstp dane:
CHS Mode 3 AC8520F 853 MB
Pierwszy jest wykrywany jako LBA
Może to ma jakieś znaczenie ?

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i porady.

Korespondencje proszę kierować na listę lub priva
Tadek
tadeuszs_at_boss.com.pl