Re: Karta muzyczna Guillemot Home Studio 64

Autor: Maciej Bartkowiak (mbartkow_at_et.put.poznan.pl)
Data: Wed 15 Oct 1997 - 14:47:04 MET DST

Robert Kolud wrote:

> Czesc
> Czy ktos uzywal karty o nazwie Home Studio 64, firmy Guillemot? Chcialbym
> zakupic cos w tym stylu ale nie wiem czy warto. Jesli ktos tej karty
> uzywa(l) to prosze o
> komentarz na jej temat.
> Chodzi mi o karte do zastosowan polprofesjonalnych, a konkretnie do
> tworzenia wlasnej muzyki midi + audio (gitara). Najpierw myslalem nad AWE
> 64 Gold, ale nie wiem czy to akurat najlepszy wybor. Zaleta AWE jest
> napewno fakt ze mozna sciagac brzmienia z internetu, lecz zalezy mi tez na
> dobra praca ze sladami audio.
> [...]

Tez sie zastanawiam nad ta karta. Jej podstawowa zaleta jest sprzetowe
miksowanie kanalow, co powoduje, ze komputer nie zapycha sie bzdurna
operacja, oraz, ze pod olozeniu RAM-u masz 8-sladowy multitrack na
zwyklym
486. Rowniez procesor efektow moze dzialac na dowolnym sygnale (rowniez
pobieranym z zewnatrz) i jest to osobna kosc, wiec nie zzera kanalow.
Profesjonalizm karty objawia sie np. tym, ze parametry filtra ustawiasz
w czasie rzeczywistym przez Control Change a nie SysEx. Rowniez probka
w RAMie do syntezy wavetable moze byc dowolnej dlugosci.

Do wad zaliczylbym ograniczenie RAMu na probki do 16MB i brak wyjscia
SPDIF. To ostatnie mozna ominac przez dodanie modulu we/wy SPDIF za
200 USD. Acha, no i patche sa chyba niestandardowe.
O porownaniu brzmienia trudno powiedziec, bo na CD Entera byla muzyczka
odgrywana probkami z ROMu GM, co nic nie mowi o jakosci samego synth
engine, a wynik zalezy od zawartosci ROM-u (np. dla mnie nieistotne).
W sklepie tez trudno wymagac, zeby demonstrowali z probkami, ktore sam
dostarczysz.

Trudno do przelkniecia wada jest niestandardowy chip wavetable (o ile
wiem, AWAVE nie obsluguje go natywnie, ale moze bedzie. SeerSystems'
Reality nie bedzie - pytalem)

Chetnie uslysze cos, jesli sie czegos wiecej dowiesz.

pozdrowienia -

--
Maciej Bartkowiak
Institute of Electronics and Telecommunication    phone: (+48 61) 782762