Re: Jak podlaczyc 2 lub 3 porty rownolegle do tego samego komputera ?

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 15 Oct 1997 - 10:48:55 MET DST

Marcin Skapski <marcin_at_sowa.awf.wroc.pl> wrote:
: mam nastepujaca rzecz do - zrobiebienia - umozliwic jednoczesne
: drukowanie na dwoch lub trzech drukarkach podlaczonych do
: tego samego komputera (uzytkownicy sa w sieci).

A siec o co oparta? G95?

: Jedyne co moja skromna wiedza podpowiada mi w tej chwili -
: to wyposazyc jedna stacje robocza w wiecej niz jeden port rownloegly.
: Jesli Ktos ma doswiadczenia jak zrobic to "fizycznie"

Siega sie do szuflady ze zlomem, wyciaga dwie karty I/O lub
karte z dwoma LPT. Teraz chwile manipulujemy zworkami i
ustawieniem setupu na plycie glownej uzyskujac
trzy porty LPT 1,2,3, pod adresami 278, 378 i 3BC..

Jeden problem ze jeden z tych portow musi byc na prawde dobry -
mozliwosc ustawienia adresu 3BC nie jest tak czesta.

Alternatywnie ... kupujesz takie pudelko co sie nazywa Printserver,
z jednej strony ma gniazdko BNC i/lub RJ45, z drugiej jedno lub dwa
gniazdka do drukarki .... z Novelem chodzi zwykle bez problemow :-)

J.