Karta TV Zoltrix TV-Max

Autor: Wojciech Milc (wmilc_at_poczta.com)
Data: Wed 15 Oct 1997 - 09:02:15 MET DST

Witojcie!

Dostalem do testowania karte Zoltix TV-Max.
Jest to karta z tunerem telewizyjnym (pasmo TV i kablowe, wejscia RF,
RCA, S-Video) umozliwiajaca prace w okienku. Dodatkowo PnP (zjamuje
jedno IRQ i jeden adres IO, szyna PCI 2.1).
Karta nie nalezy to urzadzen, przez które "przepuszcza" się
sygnał video z karty VGA. Do wyswietlania obrazu uzywa ona dwoch
metod:
1. Overlay
Przy wspolpracy z katra VGA zgodna z DirectDraw (u mnie ViRGE)
kazda klatka jest przez PCI (push) wrzucana w formacie YUV do bloku
"secondary" pamieci karty VGA, ktora zajmuje sie konwersja na RGB i
wrzuceniem na ekran - efekt jest taki, ze niezaleznie od ustawien VGA,
obraz TV w okienku zawsze ma 16 mln kolorow

2. Primary
Bez DirectDraw to Zoltrix dokonuje konwersji YUV uzywajac procesora i
wrzuca obraz od razu w pamiec ramki. Efekt - przetowrzenie ilosci
kolorow do ustawionej na VGA i zajecie czasu procesora.

Oprocz tego karta ma mozliwosc sciagania pojedynczych klatek i filmow
do *.avi i pracy z aplikacjami typu VDOPhone.
Moze to tak wyglada, ale to nie reklama. Po prostu mam pytanie do ew,
uzytkownikow (i nie tylko) - obraz TV w okienku wyglada jakby byl
poddany kompresji (jak *.avi) i to w dosc duzym stopniu - duza strata
ostrosci. Czy to normalne i czy da sie to regulowac? Jak to wyglada w
przypadku innych kart (tych "przerabiajacych" sygnal video z VGA)
pracujacych w okienku?

Cena karty ~460 PLN (tanie rozwiazanie :-))
Z tego co wiem ceny kart "full screen" ~300 PLN
Ceny kart "window" + zgrywanie video ~800 PLN (amatorskie)