Re: Monitory

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 22:41:48 MET DST

Radoslaw Poplawski wrote:

> Sebastian Maleszewski wrote:
>
> [...]
>
> Gdzie widzisz to moje kategoryczne nie?

Czy uwazasz, ze krotka i zwiezla odpowiedz "NIE" nie jest kategoryczna?
Jesli nie, to przydaloby sie choc slowo wyjasnienia przy takim NIE.

> O, to jest ich wiecej? Moze to jakas specjalna partia z Daewoo. :>

Napisalem to w innym postingu ale powtorze tu jeszcze raz:

Podaje za dokumentacja (a dane te potwierdza moje doswiadczenie):
monitory 15" firmy Daewoo, modele CMC 1509B i 1511B (innych sie
teraz chyba nie kupi) maja nastepujace parametry:
- zakres czestotliwosci poziomej: 30-69kHz
- zakres czestotliwosci pionowej: 50-120Hz
- rozdzielczosc zalecana: 1024x768 85Hz.

Gdy sie wezmie kalkulator do reki i policzy wedlug wzoru:

85Hz (odswiezanie) * 768 linii * 1.05 = okolo 69kHz, czyli dokladnie
tyle, ile 'stoi' w dokumentacji monitorkow Daewoo.
I obraz wcale nie jest znieksztalcony ani niewyrazny. Zreszta kazdy
moze przejsc sie do sklepu i zobaczyc.
Rozumiem zdziwienie i oburzenie kolegow, ktorzy majac do czynienia
z monitorami lepszych firm, ktore nie ciagna 1024x768 w 85Hz
nie chca przyjac, ze 'tandeta' firmy Daewoo takie cos potrafi :)
A jednak potrafi i wcale nie wybucha.

> Tak jak z UFO? Teoretycznie nie ma, a mnostwo ludzi widzialo?

Twoja ignorancja na temat monitorow Daewoo powoduje, ze piszesz
takie rzeczy.

> Nie pechowy, tylko moze zepsuty. Albo bardzo stary. A co twierdzi
> dokumentacja do niego?

Twierdzi, ze moze pociagnac 85Hz. I ciagnie, ale tylko z niektorymi
kartami. Wybredny jest po prostu. Z innymi nawet nie pociagnie
75Hz, jak pisalem. To nie jest zaden multiscan ani multisync i pewnie
dlatego.

> A co twierdzi dokumentacja do nich?

Jak napisalem powyzej - dokumentacja do monitorkow Daewoo twierdzi,
ze zalecany tryb pracy to 1024x768 85Hz. Nic dodac, nic ujac.

Sebastian

--
Sebastian Maleszewski, Wroclaw
    e-mail:sebal_at_priv.onet.pl