Re: Zapis dzwieku z kompresja

Autor: Wojciech Kulasa (fgf_at_kki.net.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 16:52:15 MET DST

edwart_at_tomcat.wroclaw.tpsa.pl (Edwin Wierszelis) wrote:

> Zanim poznalem MP3, nagrywalem WAV kodowane w systemie GSM 6.10 .
> Jakosc dzwieku jest nieco gorsza od MP3, ale wymaga mniejszej mocy
> komputera do odtwarzania. Windows 95 nie wymaga dodatkowego programu
> do dekodowania. Stopien kompresji podobny.

GSM 6.10 wymaga dodatkowego codeca, tyle, ze jest on dostarczany
z Win95. Po zainstalowaniu codeca z MP3Compressora mozliwe jest
odtwarzanie plikow wav kodowanych w ten sposob (wav-MP3)
dowolnym programem (standard. Media Player chociazby) pod Win95.

> Zestaw metod kompresji do wyboru w tych programach jest chyba
> uzalezniony od obslugi kompresji zainstalowanej w systemie.

W rzeczy samej (+ oczywiscie formaty obslugiwane niezaleznie
od systemu przez "te programy").

Wojciech Kulasa | Fingolfin
* fgf_at_kki.net.pl *