Re: komputer dla szamanow

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_disneyland.mif.pg.gda.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 09:53:13 MET DST

Maciej Wyczawski <maciekw_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote:
> Witam
> Ten post to takie rozwiniecie tematu "Potępiam programistów peceta"
> Zwróćcie uwagę, że z dziwną łatwością przychodzi konstruktorom wypuszczanie
> coraz szybszych maszyn 100, 166, 200 itd. Łatwo również produkują efektowne
> oprogramowanie.
> Tylko jak PRZECIĘTNY użytkownik kupi modem to loteria. Albo zadziała od
> razu albo potrzebuje do tego szamana znającego się na comach, przerwaniach
> itc.

Albo musi umieć czytać. W obecnej chwili typowy użytkownik peceta to wtórny
analfabeta. Nie chce i nie lubi żeby go ktokolwiek pouczał co i jak ma
robić, bo przecież pan Gates mówił, że to jest intuicyjne.

> Wiele listów było na temat, że trzeba uważać i czytać np. co jest wypisane
> po rozkazie format c:. Zgoda, ale faktycznie wolałbym, żeby do format c:
> potrzebne było ściągnięcie obudowy, natomiast po włożeniu modemu powinienem
> otrzymać komunikat: miałeś ustawiony COM2, został przestawiony na COM3 bo
> tak jest optymalnie dla twojego peceta.
> Czy doczekamy czasów kiedy po przyjściu do domu z nowym nabytkiem: kartą
> graficzną, modemem, dyskiem włożymy go gdzie trzeba i wszystko będzie
> działało OK? Wydaje mi się, że jakoś do tego nie zmierzamy.

Nie wiem czy wiesz ale typowy/dowolny komputer nie jest do tego żeby się sam
konfigurował na wszelkie sposoby. To od czasu do czasu musi jeszcze np. coś
policzyć czy przechować jakieś dane.
To jest tak jak gadanie, że system operacyjny A jest lepszy od systemu B bo
się szybciej instaluje.

kloczek

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl