Dwa Caviary ?

Autor: Tadeusz (tadeuszs_at_boss.com.pl)
Data: Mon 13 Oct 1997 - 11:47:45 MET DST

Cześć.

Mam spory problem z moim kompem.
Mam zainstalowany dysk HD Caviar AC22000L. (Od razu zaznaczam, że jest
bardzo dobry i nie zanotowałem żadnej obsuwy).
Problem powstał w momencie gdy zachciało mi się dołączyc drugi dysk (mojego
dwuletniego Caviara AC2850F w kieszeni, nie mam co z nim zrobic, a pasuje
akurat do przenoszenia danych). W Biosie i przy ładowaniu systemu komputer
go wykrywa prawidłowo, ale po załadowaniu W95, albo trybu Dos'a juz go nie
ma. Pozostałe rzeczy są w porządku. Próbowałem wiele konfiguracji i nic.
Stary dysk wystartował jedynie jak był podpięty jako master na IDE1.
Podaję konfigurację sprzętu jaką posiadam:
Pentium 200 MMX
ABit PX5 (Bios Awarda z sierpnia 97)
32 RAM EDO
Virge 4 MB
HD Caviar AC2200L (podzielony na trzy partycje)
CD ROM Pioneer x24

Co zrobić żeby komputer widział ten drugi dysk. Być może jest to
spowodowane tym, że ten stary dysk ma zainstalowany specjalny program
boot'ujący, żeby miał pojemnośc 853 MB.
W starym komputerze Bios wykrywał ten dysk jako 814 MB, a program "Rocket"
powodował zwiększenie pojemności do 853 MB.
Bios płyty ABIT widzi tego HD już jako 852 MB (zgadza sie liczba głowic,
cylindrów sectorów itd.)
Bardzo zależy mi na równoczesnym podłączeniu obu dysków, bo mam sporo
danych do przegrania. Być może jedynym wyjściem będzie wykasowanie ze
starego dysku partycji i przeformatowanie go jeszcze raz, ale już na nowym
sprzęcie. Nie próbowałem jeszcze tego, bo to by była ostateczność. Może
ktoś z Was miał podobny problem i może mi pomóc. Będę niezmiernie
wdzięczny. Licze na Waszą wiedzę.

Aha. Drugi HD chcę podpiąć jako master na IDE2, razem z CD Pioneera (slave)

Tylko proszę bez uwag w stylu "Caviary są be...:-)"

Pozdrawiam i dziekuję.
Odpowiedzi proszę kierować na listę albo na priva.
Tadek
tadeuszs_at_boss.com.pl