Re: Drukarki: sublimacyjne, termo, suchy atr.

Autor: Jan Szypowski (janszypo_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 12 Oct 1997 - 14:56:02 MET DST

On Sun, 12 Oct 1997 02:16:10 +0100, "Jarosław Lech"
<jarlech_at_friko.onet.pl> wrote:

> Dostałem zadanie bojowe: wraz z zestawem komputerowym mam
>wybrać do zakupu kolorowš drukarkę laserowš. A mnie się wydaje,
>że to trochę w naszym przypadku wyrzucanie pieniędzy w błoto.
>Chciałbym przekonać szefów, że warto zamiast tego kupić drukarkę
> sublimacyjnš, trermotransferowš lub coœ koło tego, ale niewiele
>praktycznie wiem o samych drukarkach (nie jestem informatykiem)
>i ich dostępnym asortymencie w Polsce. Możecie mi podpowiedzieć,
>gdzie (na gwałt, bo niewiele mi dano czasu) w Internecie znależć
>w miarę wyczerpujšce wiadomoœci teoretyczne (najlepiej po polsku)
> [...]
Prze wszystkim: do jakiego rodzaju drukow ma sluzyc ta drukarka?
Jezeli do typowych zastosowan biurowych, to polecalbym jednak laser,
ze wzgledu na stosunkowo niskie koszty eksploatacji. Odpada jednak
zastosowanie takiej drukarki do celow kolorowego proofingu - tu w gre
wchodzi technologi sublimacyjna lub continuous ink-jet. W polsce mozna
kupic na pewno bez problemow: sposrod laserowek kolorowych: HP Laser
Color, QMS (w firmie KP-System), Lexmark, Tektronix.
Sposrod innych systemow: Agfa DuoProof (termosublimacja-wosk), Rainbow
3M/Imation (termosublimacja), Lexmark, QMS, Tektronix
(termosublimacyjne), Scitex-Iris (inkjet).
Drukarki laserowe kolor z reguly drukuja tylko do formatu A4,
natomiast inne systemy przynajmniej A3, czesto nawet wieksze (Iris)
Ceny: laserowki kosztuja z reguly 8-15 tys. USD + VAT,
termosublimacyjne i pokrewne (Agfa, Rainbow) 25-30 tys. DM, natomiast
Iris w najmniejszej wersji (format B3 extra) ok. 60 tys. DM + VAT.
Duzo materialow na temat laserowek kolorowych mozna znalezc w
"Macworldzie" nr 5/1997, str. 28, a na temat ink-jet i sublimacyjnych
w "Macworldzie" z pazdziernika 1997, str. 28.

Jan Szypowski
janszypo_at_waw.pdi.net