Re: !!!MULTIBOOT z r??nych partycji tego samego dysku

Autor: Adam Borowski (ab171958_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 10 Oct 1997 - 15:37:31 MET DST

> : MF> To jeszcze powiedz mu jak ma zrobic win95 i DOSa na odzielnych
> : MF> partycjach za pomoca tego Multiboot NT !!! :-(((
>
> : A w czym problem ?
> : Wlasnie mam dos 6.20, 7.0+Win95 i NT (na oddzielnych partycjach).
>
> I ty masz racje i ja. Kwestia dotyczy rozumienia "system na odzielnych
> partycjach". Ja to zrozumialem jako instalacje systemow DOSa i NT na
> partycjach primary (obu !). Tylko wtedy systemy sa calkowicie niezalezne.
> W innym wypadku DOS jest na primary a NT na extended (tak jak pewnie ty
> [...]

Ludzie! Nie uzywac OS/2 Boot Manager - zajmuje ponad 1MB. Tworzy sobie
wlasna partycje tylko na swoj kod, a kazdy sensowny BootManager ma 400-450
bajtow (siedzi w tablicy partycji).

NT nie uzywalem, wiec nic na ten temat nie wiem, ale 95 lepiej trzymac z
daleka od normalnego DOSa. Tylko WinTfu'95 nie mozna WPROST zainstalowac
oddzielnie do DOSa.
Jak to zrobic:
1. Uzyc programu typu Partition Magic
2. lub DiskEditem recznie obliczyc adresy poczatku, konca i dlugosci
partycji (ja tak robie, ale nie polecam - maly blad i mozna stracic cala
zawartosc dysku)
3. lub najlepsza metoda - najpierw instalujesz jeden z tych systemow,
usuwasz czymkolwiek (nawet FDISKiem) druga partycje, DISKEDITem zaznaczasz
pierwsza jako partycje CP/Mu ;-) , zakladasz FDISKiem primary DOS
partition (tak sie nazywa tez partycja WinSlows'95) i teraz instalujesz
drugi system. Na koniec DISKEDITem zmieniasz partycje CP/Mu na MS-DOS.
Teraz tylko zainstalowac BootManagera (lub napisac wlasnego ;-) ).
Moje spostrzezenie: po zresetowaniu bedac w DOSie zazwyczaj uruchamia sie
znowu DOS, a po zawieszce WinCrash'95 - znowu W95. Tak wiec zamiast
wsadzac BootManagera do tablicy partycji - co czesto powoduje problemy,
wstawic w menu w W95 i w Volkov Commanderze (lub DN, etc) programik
zmieniajacy active partition (dwie strony w Pascalu ;-) , jak ktos by
chcial, moge podeslac)

Where do YOU want to die today? *
                              **
 e-mail: kilobyte_at_iname.com