Re: !POMOCY!stracilem BIOS!

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 10 Oct 1997 - 09:47:42 MET DST

On Fri, 10 Oct 1997 08:15:28 +0100, "Jarosław Sowa"
<sowa_at_omicron.comarch.pl> wrote:

>Czesc, mam wielki problem - probowalem zrobic upgrate BIOSu, niestetu
>program ktorego uzylem napisal mi, ze czysci flash memory (czy cos
>takiego) nastepnie ze przechodzi do zapisu i zwiesil sie....;-(
>Teraz po wlaczeniu komputera mam tylko blank screen.!!!!!!
>Czy ktos wie,co mogblym zrobic?
>Jest to BIOS AWARD v4,50PG a na nim pisze 486DX B147182
>Co do plyty to 486 z AMD DX4 120 wyprodukowan przez firme Netrix pod
>oznaczeniem MB-8433/40/50UUC-A, a rozprowadzala je firma Quantex pod
>oznaczeniem4UB2 - te informacje (poza procesorem) zdobyte sa w sieci.
> [...]

A obraz starego BIOSu zapisales? Jesli tak, to poszukaj dostepu do
programatora flashromow, wyjmij kosc (jesli jest w podstawce) i wpisz
stara zawartosc. Mozna tez, ale to ryzykowna zabawa, sprobowac
wykorzystac jako programator druga identyczna plyte - spisuje sie
obraz BIOSu, w czasie pracy wydlubuje flashroma i wtyka czystego - po
czym dokonuje zapisu dotychczasowego BIOSu lub nowo sciagnietego, jak
wolisz. Kwestie ryzyka takiej operacji byly tu wielokrotnie walkowane.
Tak wiec lepiej poszukac kogos z programatorem - a czy wpiszesz obraz
nowego BIOSu, czy od kogos z iddentyczna plyta spiszesz stary - to
osobna sprawa.

Darek