Re: Format niskiego poziomu

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 10 Oct 1997 - 09:32:55 MET DST

On Thu, 9 Oct 1997 13:09:24 +0200, Krzysztof Dorsz
<ryba_at_arrakis.cs.put.poznan.pl> wrote:

> Czesc.
> Mam zBADzialego w kilku miejscach twardego, a bios komputra
>oferuje formatowanie na niskim poziomie (miedzy innymi) i naprawe,
>przynajmniej teoretycznie, tych bledow.
>Trzeba jednak podac PRZEPLOT (ang.: interleave) przed operacja formatu.
> I tu moje pytanie: Czy mozna tu podac dowolna wartosc (przeplot) i
>jakie to wywola skutki, oraz czy warto to robic.
>Dodam, ze BAD-y byly juz na nowym dysku.
>
>Dysk: Conner CFS 540 (540MB)
>Bios: AWARD

Nie rob tego!!!

Jaki przeplot!?? To swiadczy, se BIOS oferuje jakies zabytkowe
procedury z epoki dyskow MFM. Tym mozna co najwyzej popsuc dysk - jak
dyskowi IDE rozwalisz tablice relokacji, to zemsci sie to na tobie,
choc od razu moze nie zauwazysz... a taki programik z BIOSa ma duze
szanse nakaszanic!

Jesli musisz juz zrobic preformatowanie, to sprobuj zdobyc specjalny
program serwisowy od producenta - poszukaj u Connera, Seagate'a
(przeciez Connera przejeli...) czy po serwisach - jest to w sumie
jedyna bezpieczna metoda.

Darek