Re: OKI Page 4w

Autor: Chester E.M. (baza_at_torun.pdi.net)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 19:26:24 MET DST

Krzysztof Trybowski wrote:

> Jak oceniacie drukarkę OKI Page 4w? Chodzi mi szczególnie o jakość
> drukowania i o to czy nie ma wad takich, jakie podobno ma Laser Jet 5L i 6L
> (coś z podajnikiem papieru czy cóś). W drugim rzędzie stawiam udogodnienia
> w stylu podwójnego podajnika kartek (chyba tu tego nie ma) a także kosztów
> eksploatacji.
> Krzysztof Trybowski

Jakość drukowania - jeżeli chodzi o wypełnienia gradientowe, skale
szarości, grafikę bitmapową, to jes mniej więcej 3 razy gorzej niż w HP.
Raster jest wręcz fatalny.
Problem podajnika HP 5,6L polega na tym, że jest tylko 1 rolka ciągnąca
na którą dodatkowo sypie się z sufitu, do tego kiepski papier i
przestaje ciągnąć.

Koszty eksploatacji:
Jeżeli ktoś Ci wciska kit, że OKIPAGE 4W jest tańsza, to jest zwykłym
oszustem. O4W jest kilkakrotnie droższa !!!
Prosta kalkulacja.

1 toner O4W - 77 + VAT - wydajność 1100 stron/econo
1 toner HP 5,6L 200 + VAT wydajność 2500 j.w.

Ilość stron - 10 000

HP - 4 x 200 = 800 + VAT => 976,00 PLN
OKI 10 x 77 = 770 + VAT => 939,40 PLN
i...
2 bębny do OKIPAGE 4W => 2 x 330 + VAT => 805,20

OKIPAGE Łącznie 976,00
                      + 805,20
                        -------
                        1781,20

Myślę, że nie ma więcej pytań.

P.S.

Pominąłem awaryjność 4W.
Aaa bęben wymienia się max po 5500 stron, a nie jak podaje producent
do 10 000 stron.
Dlaczego ?
popytaj użytkowników, którzy DRUKUJĄ.

--