Re: Co lepsze Tseng ET6000(2MB) czy Virge(4MB)

Autor: Paweł Chałczyński (alisoft_at_polbox.com)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 20:26:29 MET DST

Jacek Sitowski <terpio_at_friko.onet.pl> napisał(a) w artykule
<343f9368.731965_at_news.onet.pl>...

> A czy przypadkiem Virge nie obsługuje z powodzeniem DirectX, a więc
> większości nowych gier? Virge wcale nie jest taki zły, szczególnie za
> te pieniądze. Inna sprawa, że początkowe relacje na jego temat (m.in.
> Secret Service) były znacznie przesadzone.

Zgadzam sie z toba ze Virge jest dobry, jezeli chodzi o stosunek ceny do
mozliwosci i te sama mam opinie na temat jego recenzji w Secret Service
(zreszta pod jej wplywem kupilem a teraz wszystko juz oceniam z
perspektywy).
A o tym ze obsluguje DirectX, to tez juz slyszalem, tyle ze jakos tego nie
zauwazylem (probowalem w setupie DirectX wlaczac i wylaczac akceleracje i
nie bylo roznicy , tak samo porownywalem dzialanie gier na zwyklych S3
TRIO)
Kiedys w SS przeczytalem przy recenzji jakiejs gry ze "lepiej odpalic pod
win, zawsze to te 3-5 klatek wiecej" - no smiech i to ma byc akceleracja
?!? )
Jedyny plus to ze kiedys zdobylem demka specjalnie na Virge (Descent 2,
Terminal Velocity, Havoc, Monster Truck Madness) - no i tam bylo widac
(wysoka rozdzielczosc, wygladzone tekstury, mgla, itp), tyle ze te pare
tytulow (i to nie specjalnie znaczacych) to troche malo, a po przeszlo roku
obecnosci na rynku nic sie nie ruszylo i producenci chyba zapomnieli o tej
karcie (a w Gamblerze na poczatku tego roku napisali ze "Virge jest obecnie
najpopularniejszym chipem" ). Poczytaj zapowiedzi z E3 czy ECTS na co teraz
beda wydawane gry (niektore nie ruszaja juz bez 3Dfx).

> Do jakiego poziomu cenowego mogą spaść te karty według Ciebie?
> Przydałby się wreszcie niedrogi standard 3D na miarę Sound Blastera.

Nie mam na mysli konkretnych cen, poprostu obserwujac rynek wnioskuje ze
tak jak cala elektronika komputerowa, tak i te karty zaniedlugo stanieja.
Bo nawet jak na jej popularnosc i mozliwosci to 800 zl to jeszcze troche
duzo na polskie warunki - biorac pod uwage ze bedzie sluzyla tylko do gier.

P.S. Jezeli znasz jakies inne gry ktore skorzystaja z Virge, to napisz -
chetnie je obejrze.