Re: Co lepsze Tseng ET6000(2MB) czy Virge(4MB)

Autor: Marek Oberman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl)
Data: Mon 06 Oct 1997 - 19:11:05 MET DST

On Sun, 05 Oct 1997 14:20:43 GMT, terpio_at_friko.onet.pl (Jacek
Sitowski) wrote:

>Do jakiego poziomu cenowego mogą spaść te karty według Ciebie?
>Przydałby się wreszcie niedrogi standard 3D na miarę Sound Blastera.

Im blizej gwiazdki tym ceny raczej nie spadna,
ja radze sie wstrzymac z kupnem akceleratora
3d, az wlasnie taki standard sie wyloni.
Powinno to nastapic na poczatku nowego roku.
Jesli jednak masz wielka potrzebe nabycia
takiej dopaly to raczej jakas na chipie
3dfx. (Monster 3d Diamonda
jest oparty na ukladzie 3dfx)
Mimo ze diamond to tylko diamond ale
ta karta jest w miare tania i dobra,
np. w polaczeniu z Lighspeedem 128
firmy STB bije na leb (no moze na pol lba)
Matroxa Mistique, poniewaz ten drugi jest
wolniejszy w 2D . (mistique np. nie daje
efektu mgly i paru innych rzeczy, przynajmniej
ten z przed 0.5 roku)
Dobrym i tanszym rozwiazaniem jest karta
Herculesa-Stingrey 128/3D oparta rowniez na 3dfx
rush bedaca szybkim akceleratorem 3D i jednoczesnie
spelniajaca role karty 2D 128 bitowej.
Jesli idzie o przyszly standard 3d to podejrzewam,
ze stania sie nim akceleratory 3d na ukladach
wlasnie 3dfx, i niektore gry bez niego nie
rusza. Np.Quake II pojawi sie na rynku
po nowym roku i bedzie mial zaimplementowana m.in.
obsluge kart z 3dfx i bez nich po prostu nie da sie
grac. Bedzie obslugiwal tez inne chipy 3D.
Sa oczywiscie inne b. dobre uklady do akceleracji 3d
(lepsze nawet od 3dfx) np. PCX2 czy PowerVR, ale jak
narazie we wszystkich grach wykorzystujacych dopaly
3d jest obsluga 3dfx a PCX2 czy PowerVR tylko w dwoch
czy trzech. Po tym wiec widac, ze raczej w 95% karty
na ukladach dfx stana sie standardem.
Jesli idzie o pytanie z topica to jesli karta oparta
na ET6000 to tylko firmowa, np. Dynamite 128 Herculesa,
lub Lightspeed 128 f-my STB.
Wszystkie no-name na et6000 sa o 30-50% wolniejsze,
poniewaz karta to nie sam uklad, inne rzeczy tez musza
byc dopracowane, np. uklad RAMDAC. Co z tego ze bedzie
wsadzony et6000 jak przetwornik RAMDAC wycisnie z siebie
max. 75 Hz przy 800x600?
Jesli idzie o virge`a to do 3d nadaje sie on tak jak
sito do noszenia wody, no moze lekutko przesadzilem:))

Zycze trafnych wyborow:)

marek
\ Marek Oberman Warsaw Poland \ \
 \__e-mail: mareko_at_polbox.com ____________\ \