Re: F-16 vs. Mig-29 ...

Autor: Shadow (no email)
Data: Thu 02 Oct 1997 - 22:11:36 MET DST

Czołgiem

Nawiązując do rozważań na w/w temat chciałbym dodać
 kilka swoich zdań. Według ostatnich prasowych publikacji
 oferowana dla PSP wersja Falcon'a to F-16 C Block 20.
Wiadomości f-my Lockheed w pismach zachodnich
oraz w periodykach tematyki militarnej na terenie Polski
w/ mnie wyrażnie sugerują wybór tego samolotu dla PSP.
Nie dalej jak 3 miesiące temu delegacja kooperantów w/w f-my
odwiedziła Warsztaty PZL w Krośnie w celu rozpatrzenia możliwości
produkcji komponentów do podwozia głównego F-16.
Poza tym już w 1995 roku ówczesny Dowódca PSP Gen.J.Gotowała
przebywający wraz z grupą oficerów PSP w USA był niezwykle mocno
zainteresowany F-16. W mojej opinii Amerykanie zdają sobie sprawę z
faktu iż PSP nie da się wcisnąć maszyny w pewnym pojęciu porównywalnej
z starszymi wersjami Miga 29 bo jest to w istocie nieefektywne.
Poza tym Lockheed - Boeing i tak już jest na naszym rynku.
Natomiast dziwią mnie zarzuty iż Falcon nie może startować z słabych
lotnisk oraz że nie jest dobry w wsparciu powietrznym. Pierwszą uwagę
można zweryfikować uważnie studiując parametry Falcona natomiast
druga to kwestia podejścia. Biorąc pod rozwagę nasz udział w NATO
kwestia użycia F-16 w misjach wsparcia jest raczej prosta; Falcon
bierze na siebie np. słabiej bronione cele naziemne i dominację w
powietrzu ( swego czasu dużo mówiło się tzw. myśliwcu bombardującym )
a jednostkom szturmowym państw NATO zostawia się obiekty mocniejsze.
Swoją drogą to F-15 E jest przeznaczony do misji typu SEAD a F-16
był budowany z myślą o lekkim myśliwcu wielozadaniowym.
Myślę że te drobne refleksje pomogą w w/w temacie.

                                    Pozdrowienia : )

Shadow