Re: numer 0-202122 drozszy

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 25 Sep 1997 - 18:28:29 MET DST

"Maciej Wyczawski" <maciekw_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl> writes:

> Wg mnie jest to faktycznie działanie monopolisty. Na pewno nikomu (łcznie
> ze mn) to się nie podoba ale tak jest. Proszę zwrócić uwagę, że u nas TPSA
> w kontekscie numeru 0202122 występuję w dwóch rolach: jako provider i jako
> firma telekomunikacyjna. Stwarzajc ulgi jako provider napędza sobie
> klientów jako telekomunikacja. Jako telekomunikacja postanawia, że
> wszystkie zamiejscowe będ liczone jako I strefa - czy zagwarantuje to
> również innemu prywatnemu providerowi? - nie i dlatego odcignie od niego
> klientów.

Wg mnie to nonsens. TPSA, o ile wiem, gwarantuje kazdemu, ze rozmowy do
niego beda liczone jak I strefa, jesli beda sie w niej miescic - oczywiscie,
jesli provider dostanie linie telefoniczne, ale to juz inna sprawa.

TPSA-IP napedza oczywiscie klientow TPSA-tel, podobnie jak inni IPs
napedzaja klientow TPSA-tel. Nic w tym wyjatkowego, ani monopolistycznego.

Istotne jest cos zupelnie innego - monopol TPSA wystepuje w telefonii,
gdyz to kazdy IP (takze TPSA) napedza klientow TPSA-tel, i tylko TPSA-tel.
Ten problem istnieje, poniewaz jest tylko jedna firma telefoniczna
(praktycznie).

> Poza tym, ponieważ za darmo daje dostęp to nie ma żadnych zobowizań, że
> się nie dodzwonisz, że którego pięknego dnia powie doć, zamykam interes.

Kazda firma moze to zrobic. Akurat w przypadku TPSA jest to duzo
mniej prawdopodobne, bo ona raczej nie zbankrutuje w najblizszej
przyszlosci.

> Zobaczcie co teraz jest: "bezpłatny" dostęp do i-netu, bezpłatne konta.
> Skutek: znam kilku którzy zakładaj dwa konta .... DZIENNIE. Skutek:
> wszystko pozapychane, transmisja 0.

To juz nie ma nic wspolnego z monopolem, i zreszta wydaje mi sie fikcja.

> A odnonie głównego tematu to działania UA maj za zadanie zwalczać
> monopole a nie dbać o kieszenie konsumentów - co nie zawsze idzie w
> parze - przynajmniej na krótk metę.

Idzie.
Zwalczanie 0202122 nie byloby zupelnie zwalczaniem jakiegokolwiek
monopolu. Co najwyzej jakims przekretem.

Mysle, ze Urzad A-M powinien raczej zajac sie sprawa telefonow,
a nie sieci. Tyle ze wydaje mi sie, ze Urzad raczej nie ma ochoty
zajmowac sie powaznymi monopolami i wymysla zastepcze.

--
Krzysztof Halasa