G95/NT/DOS/OS2/Linux & OS/2 BootManager dzialajacy przepis

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 15 Sep 1997 - 09:54:40 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:
>Witaj Zniku Sokole!

A witaj rekinie naszych bystrych rzek :)))))))

>Niestety chociaz minely ze 3 dni nie otrzymalem zadnego konkretnego i
>prostego przepisu na rozwiazanie mojego problemu. Twoj list niestety
>takze go nie zawiera :(

dziwne. ale to na pewno da sie zrobic. gdybys spytal na grupie os/2
lub linux, pewnie bardzo szybko bys uzyskal odpowiedz.
podpowiem ci tyle, ze instalujesz DOZ, OS/2 a na samym koncu NieTe.
ten ostatni wpakuje swojego managera do bootstrap na dosie. wystarczy
ze fdiskiem przeniesiesz chyba jeden sektor na partycje NT, i juz
mozesz odpalac NT bezposrednio z OS/2 bootmanager'a . dosowi przywracasz
jego poprzednie ustawienia.

>Pamietasz oczywiscie, ze kazdy z systemow M$
>musi widziec i choc czesc (nawet nieduza) plikow miec na partycji primary
>pierwszego dysku,

wcale nie musi. NT nie musi, tylko ze standardowe instalatory sa .......
. <-wstawic stosowne przeklenstwo, dlatego potem trzeba sobie samemu
poradzic. chocby dosowym NU8 diskeditor.

>zas ja sobie zycze miec kazdy z systemow na osobnej
>partycji i rozwiazanie np. 95 i DOS razem jest kompletnie do d.py.

bo to jest rozwiazanie do ........ <--- wstaw stosowne miejsce ciala :)
bootmanagerem mozesz zrobic jedna fajna rzecz. robisz kilkanascie
dyskow C:, a os/2 bootmanager ukrywa je pomiedzy soba. w danej chwili
aktywna i widoczna jest tylko jedna partycja. do tego jedna lub
dwie partycje wspolne na dane, dostepne dla wszystkich systemow. pewnie
przydalaby ci sie jakas partycja FAT, oraz inna partycja, proponuje HPFS.
zobacz jak to mozesz zrobic:

1.primary os/2 bootmanager
2.(C)primary G95 na VFAT
3.(C)primary DOS na FAT
4.extended
i sie konczy miejsce na primary. dalej:

4.(D)Wspolny FAT. oczywiscie jesli potrzebujesz dla DOZ i wingrozy.
       proponuje ci jak najmniejszy
5.(E)Wspolny, mozliwie duzy HPFS.
6.(F)secondary os/2 na hpfs
7.(G->C)secondary winNT na NTFS
8.Linux SWAP
9.Linux Native

Zobacz jaki bajer :) tyle systemow sie zmiescilo na jednym twardzielu :)
chociaz tutaj mozesz 'lekko' zaoszczedzic. mianowicie pozycje 4 i 5
laczysz w jedna, a za obszar wspolny wybierasz jeden z katalogow
w ramach struktury OS/2 . u mnie jest to dodatkowy katalog PUB.
wszystko zalezy od tego, w jaki sposob zorganizujesz sobie zycie.

nt'kiem odczytasz i zapiszesz HPFS. partycje nr.7 w NT'ku przemapuj
sobie na C

w efekcie korzystasz z jakiegos systemu ktory zawsze jest na C:,
tutaj os/2 na F: bo nie ma miejsca w tablicy partycji.
pozostale dwie partycje, to D: widoczna wszedzie, oraz E: niewidoczna
dla DOZ i Windy. chodiaz sciagnalem jakis driverek do DOZ'a doczytania
partycji HPFS. nie wiem czy on jest R/W, czy R-only . nawet jesli R-only,
to bedzie duzo. w tym ukladzie wystarczy.
I na koniec rada. instaluj NieTe jako ostatni system.

>Rzecz jasna zapomniales tez, ze botmanager potrzebuje osobnej partycji,
>co stwarza dodatkowy problem.

wcale nie zapomnialem. to co ci opisalem, bylo dzialajacym w praktyce
ukladem. pochodzilo tak ze 3miesiace. ale z powodu ze mialem zbyt
malego twardziela

>Pstatecznie zdecydowalem sie na prostsza wersje - sa 2 twardziele, a w
>BIOSku asusa jest opcja bootowania z dysku D... Nawet nie bede musial
>reformatowac twardzieli, zas Twoje wspaniale narzedzia i rozwiazanie
>nijak nie pozwalaja na zrobienie dokladnie tego co chce ;> Wybacz wiec,
>ale odbije tylko Twoje zlosliwostki, o sokole internetu.
>
>karpio

wiesz co ? twoje stwierdzenia dowodza tylko tego, ze nawet nie sprobowales
podjac proby. rozwiazanie ktore ci tym razem szczegolowo opisalem,
dziala mi od ponad dwoch lat w roznych, ubozszych wariantach. bo
nie ma sensu na kazdym komputerze instalowac 5ciu systemow.
bo to po prostu zajmuje miejsce na twardzielu, a tego miejsca
jest zawsze za malo :)