Re: Iomega Zip - czy nosnik jest trwaly??

Autor: Tadeusz Wrobel jr (sparrow_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 14 Sep 1997 - 20:56:18 MET DST

Jacek Sitowski wrote:

> Prosze uzytkownikow napedu Zip o podzielenie sie doswiadczeniami
> Istotne sa dla mnie nastepujace sprawy: 1. trwalosc nosnika (10-20
> lat) 2. jego powszechnosc (zebym za 10 lat nie musial szukac napedu
> w muzeum) 3. w miare niska cena i latwosc obslugi (moze byc kosztem
> wydajnosci)

Ad. 1
Zip jest dostepny na rynku zaledwie trzy lata, wiec nie licz ze ktos
ci odpisze: "tak uzywam Zipa od xx-nastu lat i nidny nie mialem
problemow z odczytem starych nosnikow". A teraz powaznie: IMHO odczyt
po 5 latach powinien byc bez problemow (tyle przyjmyje sie dla
flopies), a biorac pod uwage solidniejsze wykonanie to 10 jest realne.
Jezeli chcesz uzywac Zip jako nosnikow archiwalnych to zauwaz ze koszt
1 dyskietki Zip 100MB (70 PLN) jest wiekszy niz koszt nagrania CD
650MB (55 PLN). Natomiast w celu wymiany danych, malego back-up'u itp.
Zip jest dobrym rozwiazaniem.

Ad. 2 IMHO powszechnosc Zipa przekroczyla punkt krytyczny. Zauwaz ze
oferowane sa juz napedy wewnetrzne IDE (szkoda ze tylko OEM a nie dla
end-usera) za 480 PLN. Konkurencji (w sensie rozwiazan technicznych)
prawie nie widac ...

Ad 3. I latwosc obslugi i wydajnosc sa OK. Cena ma tendencje
spadkowa, nie ma na rynku nic cenowo konkurencyjnego.

Opinia moze zybyt jednostronna, ale szczera - takie sa moje wrazenia z
kilkumiesiecznej eksploatacji zewnetrznego Zip Driva podpinanego
przez LPT.

Napisz w jakim celu chcesz uzywac zipa -to wskazowki byc moze beda
konkretniejsze. BTW na przelomie lipca i sierpnia toczyla sie na
pececie dyskusja pt. "ZIP - TRANSFER", zajrzyj do archiwum, to sie
sporo dowiesz.

Pozdrawiam,
                   Tadek Wrobel