Re: Eksperyment OS/2 + win95

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 14 Sep 1997 - 13:11:19 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol_at_iname.com> wrote:

>Niestety. Tyle, że obecnie procesory są coraz szybsze i
>różnica zacznie się zacierać. A do tego OS/2 nie oferuje aż
>takiej stabilności i bezpieczeństwa, jak WinNT.
>Czy w OS/2 możesz standardowo nadawać uprawnienia na
>pliki i katalogi? Czy masz kompresję plików?
>Czy masz wiele kont z nadawanymi uprawnieniami systemowymi?
>Czy masz ochronę systemu przed pisaniem do np. portów I/O?
>Czy masz nawet w zwykłej najprostszej wersji obsługę
>sieci na kilkunastu użytkowników?

czegos tu nie rozumiem. jesli przy p133 mam komfortowa prace,
to na NT mam komfort dopiero na P200. a na OS/2 mam prace superkomfortowa.
po prostu nie czuje sie komputera, i wlasnie to jest wspaniale.
to ze mamy coraz lepsze maszymy, wcale nie zwalnia producentow z obowiazku
maksymalnie oszczednego gospodarowania zasobami. dotyczy to tez systemow.
wiele producentow oczywiscie olalo sprawe, co zaowocowalo kilkoma
wielkimi krowiastymi beta-wersjami. mysle ze wiesz o czym pisze.

>Licytujemy się na długość uśmieszków? :))))))))))

nie ma sprawy :))))))))))))

>Tylko, że OS/2 używam tak rzadko, że nie mam potrzeby
>wyboru systemu przy bootowaniu.

ale mi nie chodzi nawet o wybor systemu przy bootowaniu, lecz chocby
o sprawienie by NT byl chociaz ciut sprawniejszy. chociaz niewiele
mozna w tej kwestii zrobic ... niestety.

>A fragmentacja nie zależy
>aż tak bardzo od struktury systemu plików, tylko od
>sposobu alokowania jednostek alokacji przez system.

i tak, i nie. zauwaz, ze nad hpfs pracowaly wspolnie ibm i microsoft.
opracowali jakies algorytmy, i je zrealizowali. potem ibm zrobil
niewiele wiecej, bo wlasciwie nie ma tu juz nic do poprawienia.
modyfikacje sprowadzaja sie do usuwania bledow i innych takich.

>Można by napisać program fragmentujący partycję
>HPFS do totalnej kaszanki i sama struktura FSa by nic
>nie pomogła. Po prostu OS/2 ma znacznie lepszą
>alokację dysku niż NT.

algorytm do obslugi HPFS w NT 3.51 (stamtad trzeba wziasc plik DLL),
zasadniczo nie obsluguje inaczej HPFS niz OS/2 . i tylko dlatego
o tym wspominam.

>^ Czytaj wyżej ^

jak ja sie decyduje na zakup szybkiego komputera to nie po to,
by pracowac z ta sama szybkoscia uzywajac chocby NT. jesli tak zrobie,
to znaczy ze wyrzucilem pieniadze w bloto, i to podwojnie.
raz ze nie korzystam z mocy maszyny, dwa bo kupilem bubla ktory
mi ta moc traci.

>W sposób nieciągły :))))))))

hehehe :))