Re: pytanie

Autor: milosz danielewski (mdaniel_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 12 Sep 1997 - 21:18:02 MET DST

On 12 Sep 97 10:18:06 GMT, "Dariusz Zmokly"
<ak8735_at_manager.ae.wroc.pl> wrote:

>Czesc !
>
>Mam plyte glowna 486 i czytalem gdzies, ze najwiekszy twardy dysk jaki
>mozna do niej podlaczyc to cos kolo 520 MB. Kupilem ostatnio dysk 2,1 GB
>Caviar. Czy istnieje sposob, zeby w sposob programowy plyte widziala ten
>dysk ? Czy musze kupowac sterownik do tego dysku ? Wydaje mi sie, ze w tym
>drugim przypadku bardziej oplaca sie wymienic plyte glowna i procesor.
sposoby:
 1 . Sprawdzasz czy w BIOS'ie da sie wlaczyc LBA - jak sie da to
wlaczasz
 2. Jesli bios nie obsluguje LBA a jest FLASH interesujesz sie nowsza
wersja BIOS'u.
 3. Instalujesz na dysku driver ( bardziej on wirus przypomina ),
ktory stosownie przemapowuje numery glowic, sektorow etc. - bardzo zle
rozwiazanie.
 4. Kupujesz dodatkowy kontroler EIDE, ktory obsluguje takie dyski
 5. Sprzedajesz stara plyte+proc+ewntualnie ram - kupujesz nowe

milosz danielewski