Re: regulacja ostrosci monitora

Autor: Jack Houseman (jacek_at_venta.bigvent.com.pl)
Data: Fri 12 Sep 1997 - 13:36:39 MET DST

Pawel Paron wrote:

> Monitor 17" z kineskopem Trinitron - HP 2287A, 1024x768
> 75Hz. Obraz jest
> nieostry, szczegolnie w rogach i przy krawedziach. Ktos w
> tym monitorze
> mocno grzebal, wszystko bylo pokrecone, lacznie z
> pierscieniami do
> ustawiania zbieznosci na kineskopie.
> Od czego zaczac regulacje? Potencjometrem "focus" moge
> ustawic tylko
> ostrosc na srodku ekranu. Dalej do krecenia sa nastepujace
> elementy: dwa
> potencjometry zamontowane po bokach kineskopu, nieznacznie
> [...]

Sprobuj zaczac tak: ustaw mozliwie najlepsza ostrosc lub
staraj sie osiagnac jednakowa nieostrosc
na calym ekranie i probuj ustawic zbieznosc kolorow tj.
zamiast 3 kolorowych linii jedna biala.
Byc moze jest jakies uszkodzenie monitora, ktore nie pozwala
wogole ustawic dobrze ostrosci,
i ktos to wszystko pokrecil probujac w samym kineskopie, a
trzeba by uzyskac np. odpowiednie
napiecia na kineskopie, i sprawa jest bardziej od strony
elektroniki monitora.
Ale wracajac do ustawiania...zbieznosc reguluja pierscienie
na szyjce kineskopu, oraz wszelkie
mozliwe magnesy na kineskopie, czasami sa umieszczane na
paskach przyklejanych do banki lub
przyklejane do kosza na ktorym nawiniete sa cewki. To
wszystko ma wplyw na regulacje i trzeba
by bylo zdjac te wszystkie magnesy, dostroic obraz jak to
tylko mozliwe za pomoca pierscieni a
nastepnie dolozyc magnesy aby skorygowac resztki rozmyc.
Sprobuj tez ustawic w/g namalowanych paskow, to moze dac
dobre pozycje wyjsciowe do strojenia, jasli sa tam jescze
potencjometry do regulacji zbieznosci, to moze tak: ustawic
pierscienie w/g paskow, a nastepnie probowac
potencjometrami...itd..itp.
Roboty jest i tak na dlugie godziny, ja przynajmniej zadnej
standardowej procedury nie znam,
moze w Polkolorze by wiedzieli..tam musza przeciez ustawiac
nowe kineskopy codziennie...
Zycze powodzenia...i cierpliwosci.

--
  Jacek.