Re: Jaki monitor kupic?

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Thu 11 Sep 1997 - 22:55:14 MET DST

lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz Bajoński) wrote:

> [...]
>/> >O wadach nie napisze, bo nie znalazlem jak dotad niczego, do czego warto by
>/> >sie przyczepic. Dla niektorych wada moze byc fakt, ze wszystkie parametry
>/> >obrazu oprocz jaskrawosci i kontrastu sa sterowane programowo - ale to
>/> >kwestia gustu. Programik pod windoze jest calkiem OK
>/> Gorzej jak ktos kto kupi ten monitor nie pracuje pod systemem DOS/G95
>/> tylko np. pod Linuxem, lub za jakis czas zechce zmienic system
>/> operacyjny. Wtedy regulacja parametrow obrazu tylko z DOS/Windows
>
>Swoją drogą ciekawe czy chodzi pod dosemu albo wine ;)

Pod dosemu podobno chodzi - nie moge sprawdzic, bo u mnie _dosemu_ nie
chodzi :(

(Powinien chodzic pod dosemu, bo jak napisalem, jest raczej, ahem,
prosty...)

>/> wydaje sie byc znaczaca wada. Strzezcie sie nadchodza: win-drukarki,
>/> win-modemy i teraz win-monitory (ostatnio ktos nawet pisal o modemie
>
>Nie nadchodzą tylko są już całkiem popularne - szczególnie drukarki,
>modemy i monitory jeszcze trochę mniej ...

Winmodem to badziewie - niekoniecznie dlatego ze "win" tylko przez sama
zasade dzialania. Ale ta sama zasada dzialania czyni go tanszym, wiec co
kto lubi.

Z drugiej strony, akurat Philips _wcale_ nie jest monitorem z definicji
"pod windows".

Z trzeciej strony - gdzie jest powiedziane, ze kazdy element sprzetu musi
dzialac z kazdym systemem? (Zakladajac, ze czlowiek z gory wie co kupuje.)
Dobrze jest jesli dziala, ale IMHO sprzet "wyspecjalizowany" tez ma swoja
racje bytu. W *zasadzie* wyspecjalizowany powinien byc nawet lepszy
(sprawniejszy) od sprzetu, ktory ma dzialac "ze wszystkim". Jesli sie nie
myle, to wlasnie unix holduje zasadzie "wysoko wyspecjalizowany program do
konkretnego zadania" a nie "jeden program, ktory robi wszystko za to
kiepsko". Dotyczy to rzecz jasna oprogramowania, ale moze tez odnosic sie
do sprzetu.

Z czwartej strony... USR Winmodem to _naprawde_ badziewie :)

>/> do sieci telewizji kablowej z driverami tylko pod G95/NT, czysta
>/> paranoja).
>
>Zeby chociaż miał driver do NT, wbrew pozorom to zupełnie różne
>drivery ...

Calkiem mozliwe, ze sa na www.philipsmonitors.com (bylem, ale nie pamietam,
bo ich nie szukalem). Z drugiej strony, Philips jest PnP i moje win95
wywachaly go same z siebie, bez drivera/pliku .inf - wiec NT pewnie
zrobilyby to samo.

marek

PS. Philips ma z tylu taki smieszny przelacznik synchronizacji: TTL/S.O.G.
Co oznacza to drugie ("synch on green"?) tylko sie domyslam, ale rozumiem
tyle, ze zwieksza elastycznosc zastosowan monitora.

--
Marek Jedliński  UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337
eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net | http://www.lodz.pdi.net/~eristic/