Re: Smartdrive - optymalizacja - problem!

Autor: Tadeusz Wrobel jr (sparrow_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 09 Sep 1997 - 08:53:18 MET DST

Andrzej Turek wrote:
> gdy komputer za'smartdrive'uje. Natomiast nie ma wtedy
> dodatkowych efektow dzwiekowych i czegoŁ tam jeszcze, a na poczatku,
> gdy uruchamiam gre, pojawia sie komunikat:
> LOW MEMORY MODE INVOKED
> Czym to jest spowodowane? Posiadam 16MB RAM-u i watpie zeby to bylo
> przyczyna.

Wyglada mi na to, ze Smartdrive'a ladujesz do pamieci podstawowej (pierwsze 640KB).
Jezeli tak jest to dla gry (pod dosem - isn't it ?) bedzie obojetne czy masz 16 MB RAM
czy 128 MB RAM.
Zaladuj Smardrive'a do pamieci wyzszej, komeda
LH SMARTDRV.EXE
a efekty mozesz sprawdzic poleceniem
MEM c/p

Pozdrawiam
                   Tadek Wrobel

PS.
BTW to przy 16 MB RAM Smartdrive domyslnie bierze 2MB lub 4MB na bufor. Jezeli sie
mylilem, i masz go zaladowanego wysoko, i grze brakuje pamieci
rozrzerzonej to mozesz zmiejszac wielkosc buforu do skutku. Szczegoly
w manualu DOSa :)

PPS. O kurcze, dopiero teraz zajarzylem, ze niektore gry gryza sie z
EMM836 ktory jest potrzebny do wykonania komendy LH. Jezeli twoja gra
nalezy do tej kategorii to masz "zadzierzystego pecha" jak mawia moj
kumpel.