Re: Jak to jest z PIO4 ?

Autor: Waldemar Szymanski (vigo_at_polbox.com)
Data: Mon 08 Sep 1997 - 21:24:18 MET DST

Andrzej Karpinski wrote:

Uwaga Dluuuuugie.

> Test: uruchom WinNT albo jakiegos unixa. Wyjmij czesc pamieci z
> komputera, tak by przy kazdej powazniejszej operacji maszyna
> musiala sie swapowac
> (chodzi o dociazenie dysku oraz system w ktorym mozliwosc rownoczesnego
> korzystania z roznych urzadzen ma istotne znaczenie dla wydajnosci).

  Mam tylko 32MB RAMu jesli wyjme choc 8 MB pod WinNT to tak jakby
  kopac rowy pod fundamenty lyzeczka do herbaty.

> Zapusc jakas wieksza kompilacje (chociazby kernela) oraz jednoczesnie
> zacznij cos robic z cdromu (moze odtwarzanie avikow?). Porownaj
> obciazenie procesora oraz zmierz (stoperem nawet, roznica bedzie stoperem
> mierzalna) czas kompilacji.

Przeprowadzalem inne testy :
Kopiowalem plytke a w tle LiteWave renderowal sobie 25MB rysunek
Roznica pomiedzy pierwszym a drugim przypadkiem (tzn na wpolnej i na
osobnej
tasmie) byla ok 2 s na kozysc osobnej tasmy.Biorac pod uwage tolerancje
bledu i refleks mierzacego smiem twierdzic iz przepiecie CD ROMU na
osobna tasme w praktyce na niewiele sie zdaje.

Jak widac teoria rozni sie nieco od praktyki.

Przeprowadzilem tez testy WINCheckit 4.
Z CD ROM na wspolnej tasmie :

Environment-------------------------------------------------------
Current System:
     Waldemar Szymanski 09/08/97, 02:20p

  System Processor Hard Disk Video CD-ROM Overall
  3.1 (16-bit) N/A N/A N/A N/A N/A
  95 (16-bit) 490.00 124.00 83.00 499.00 338.35
  95 (32-bit) 1805.20 118.00 25.00 522.00 988.05

Z CD ROM na osobnej tasmie :

Environment-------------------------------------------------------
Current System:
     Waldemar Szymanski 09/08/97, 02:50p

  System Processor Hard Disk Video CD-ROM Overall
  3.1 (16-bit) N/A N/A N/A N/A N/A
  95 (16-bit) 493.40 132.00 80.00 532.00 344.90
  95 (32-bit) 1798.80 110.00 25.00 609.00 991.55

Przeprowadzilem po 5 testow na kazdym ustawieniu
Wzialem dwa najbardziej rozbiezne wyniki
Jak widac wyniki HD nie roznia sie bardzo od siebie. Biorac pod uwage
tolerancje bledu +/- 3% to sa prawie identyczne
Dodam jeszcze iz wyniki CD ROMU tak w pierwszym jak i w drugim przypadku
sa totalna bzdura. CD ROM zmierzylem osobnym testem i w obu przypadkach
wyszly mi podobne wyniki (598 KB/s)

> W nomrlanych warunkach 90% uzytkownikow nie widzi
> roznicy miedzy 486 a PPro, badz ocenia ja jako niewielka. Naprawde nie dziwi

No tu to chyba przesadziles. Pomiedzy 486 a PPro jest niewielka roznica,
zeczywiscie, taka jak pomiedzy "Maluchem" a Porche 911 a pozatym oba to
pojazdy 4 kolowe.

> mnie wiec, ze dla wiekszosci jest dokladnie wszystko jedno jak sprzet jest
> skonfigurowany i z jaka faktyczna wydajnoscia pracuje.

Mnie nie jest wszystko jedno

> [...]
> plikow na dysku). Powtorz operacje raz jeszcze wczesniej kasujac jakis
> drobny plik z poczatkowych sektorow dysku (mozesz go nagrac chociazby w
> glownym katalogu i przed ponowna optymalizacja skasuj). Odtworz teraz po
> kolei aviki. Pojawia sie pojedyncze przeklamania i najprawdopodobniej 1-2
> plikow nie bedziesz w stanie z powodu pledow wewnatrz pliku (pojedyncze bity
> na ilestam przerzuconym GB!) odtworzyc do konca. Na pierwszy rzut oka,
> tez komputerowi nic nie dolega i wszystko dziala najbardziej normalnie.
> Dopiero tak extremalne dociazenie maszynki ujawni bledy...

Jesli bede przerzucal GB z jednego miejsca na drugie 5 razy to chocbym
mial 3 cm tasiemke to i tak zgubie (zostana przeklamane) jakies bity.
Komputer to uzadzenie kaprysne i niedoskonale.

> karpio
>
> PS. Mitsumi FX400 to najlepszy CDROM 4x jaki kiedykolwiek widzialem ;>

Zalezy do czego.Jeszcze nie zdazyla mi sie wypalana plytka
(a przerzucilem ich dziesiatki) ktorej nie chcialby czytac.Ma natomiast
problemy z oryginalami !!!

Na tym koncze.

Pozdrawiam

--
             _/     Life is Brutal and full of zasadzskas !