Re: TSENG 6000-macie problem ze scrollem?

Autor: Vindex (anowak_at_iss.katowice.pl)
Data: Mon 08 Sep 1997 - 10:41:00 MET DST

Andrzej Karpinski wrote:

> Coz... Jedyna karta na ktora mnie potencjalnie stac, ktora zrobila na mnie
> wieksze wrazenie niz ET6000 byl Matrox Millenium, choc nie wiem czy nie
> glownie dlatego ze siedzialo na pokladzie cale 8MB pamieci i moglem
> poswirowac z trybami, ktorych moj 2.25MB Tseng nie rozumie. Znalazlem
> ogloszenie w PCQ, ze jakas firma z W-wy rozbudowuje jednak te karty (choc
> producent twierdzi ze sie nie da) do pelnej obsady RAM. Jako ze i w
> Lublinie jest sporo zdolnych lutowniczych ( ;> ) zas kostki ma TCH w cenie
> wcale rozsadnej sprobuje pewnie w tym miesiacu jak sie zachowa STB
> [...]

Nie chcialbym Cie urazic Karpio, ale twoja wiara w przyspieszenie
dzialania karty poprzez dolozenie do niej pamieci mnie zdumiewa (nie
wiem czy pamietasz jak jakies pol roku temu obiecales zmienic komputer
na AT jak ktos Ci udowodni brak przyspieszenia :)). Mialem okazje
testowac dwie karty na ET6000 z 4,5 MB MDRAM - Hercules'a i ViewTop'a. W
wypadku obu kart roznica szybkosci pomiedzy 2,25 a 4,5 MB wynosila ok
2-3% (czyli na granicy bledu). Testy byly nastepujace : Winbench 97,
Winbench 96, PCPlayer Benchmark (DOS), Wintach 1.2, Wintune 97.
Wszystkie daly podobne wyniki. Sprawdzalem rowniez , tak jak
sugerowales, na wygaszaczach OpenGL - rowniez brak widocznego
przyspieszenia. Wszystkie testy - 1024/768 16bit Win95. Jesli chodzi o
wyzsze rozdzielczosci to ET6000 sie do nich nie nadaje - zbyt kiepski
RAMDAC. Moze nieco lepszy bylby ET6100 (170 MHz zamiast 135) ale
niestety nie mialem okazji go sprawdzic - jedyna karta na ktorej go
widzialem to Apocalypse 5D.

Pozdrowienia

                                                        Vindex