Re: TSENG 6000-macie problem ze scrollem?

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Mon 08 Sep 1997 - 01:52:28 MET DST

> Moze troche wiecej informacji o karcie? Jak CI sie sprawuje itp itd ?

Coz... Jedyna karta na ktora mnie potencjalnie stac, ktora zrobila na mnie
wieksze wrazenie niz ET6000 byl Matrox Millenium, choc nie wiem czy nie
glownie dlatego ze siedzialo na pokladzie cale 8MB pamieci i moglem
poswirowac z trybami, ktorych moj 2.25MB Tseng nie rozumie. Znalazlem
ogloszenie w PCQ, ze jakas firma z W-wy rozbudowuje jednak te karty (choc
producent twierdzi ze sie nie da) do pelnej obsady RAM. Jako ze i w
Lublinie jest sporo zdolnych lutowniczych ( ;> ) zas kostki ma TCH w cenie
wcale rozsadnej sprobuje pewnie w tym miesiacu jak sie zachowa STB
Lightspeed na sile rozbudowany. Wg. zapewnien supportu Tsenga powinno to
zadzialac, zas karta uzyska obok nowych trybow takze istotny wzrost
wydajnosci.

Jesli chodzi o obecna wydajnosc to jestem zadowolony. Problem stonowia
jedynie oryginalne drivery dostarczone przez STB - niestety jako jedyne
udostepniaja najwyzsze czestotliwosci odswiezania, i jako jedyne nie
supportuja DCI i calej madrej akceleracji avikow (mowimy o Win311) :( Na
szczescie driverki ktore mi wskazal support Tsenga maja wszystkie funkcje,
zas tryby po 160Hz odswiezania chwilowo mnie nie interesuja ;>

Coz wiecej... Qmpel z firmy ostatnio dokupil 3Dfx'a do ET6000 i musze
powiedziec, ze takie zestawienie spowodowalo ze wiele osob z przedziwnym
szacunkiem patrzylo na peceta gdy we firmie rozne popatchowane gierki
puszczalismy. Podejrzewam, ze S3 bedzie musialo sie zdrowo zastanowic, czy
nie przerzucic sie na produkcje wykalaczek gdy tylko ET6300 ujrzy swiatlo
dzienne ;>

ET6000 nadal jest jedna z najwydajniejszych kart do obrobki 2D oraz
wspomagania animacji multimedialnych, zas cena (ledwo 2-3x wyzsza od 1MB
kart na Trio64) zdecydowanie uzasadnia zakup. Warto wspomniec o bardzo
wysokiej jakosci obrazu, ktory karta generuje - to jeden z powodow, dla
ktorych warto kupowac firmowe karty graficzne...

karpio