Re: Jak to jest z PIO4 ?

Autor: Kazimierz Debski (kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl)
Data: Fri 05 Sep 1997 - 13:15:39 MET DST

> Z koniecznosci musialem ostatnio sie dobrac do dwoch
> (calkiem roznych bo jeden to byla 486 z chpsetem UMC
>
>ad AMD486 80 MHz komputer czesto sie w Win311 zawieszal.

Witam,
Ja jestem posiadaczem komputerka z plyta 486 i chipsetem UMC. Tez posiadam
twardziela WDC o pojemnosci 850 MB. Procesor to AMD 486DX4-120MHz, czyli plyta
chodzi na 40MHz. Niestety u mnie chocbym przeprosil komputer to dysk nie
pojdzie na zadnym PIO MODE, choc wpiety do innego komputera chodzi bez
problemu. Jak mu tylko ustawie w BIOSIE 32-bitowy dostep do dysku, lub PIO to w
najlepszym przypadku uda mi sie zobaczyc fragment napisu: "Non system disk or
disk error..." i dalej troche krzakow. Z reguly konczy sie to powieszeniem
systemu od razu tzn. widze wszystkie komunikaty BIOS-u lecz zamiast startu
systemu nic sie nie dzieje. Mysle ze winna jest temu czestotliwosc 40MHz oraz
kiepska plyta i/lub chipsety. Zauwazylem ze wszystkie programy korzystajace z
extendera DOS4GW (czy on wprowadza wlasna obsluge dyskow?) wieszaja sie w
momencie gdy nastepuje transmisja do/z dysku (zapala sie dioda i juz nie gasnie
choc dysk sie ucisza), i to tak ze tylko reset pomaga.

Tez jestem zainteresowany wyjasnieniem problemow przedmowcy.

Kazek