Re: Powolny 386SX-33

Autor: Romuald Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sun 31 Aug 1997 - 14:57:04 MET DST

On Sun, 31 Aug 1997, Robert Scurvy wrote:

> 'OMNIS-system sprzedaży').

  Zajrzyj jakims programem do kodu .EXE
  Obejrzyj napisy (albo znajdz w instrukcji OMNISa)
  może skojarzysz po tych napisach w jakim jezyku to bylo pisane.
  Wtedy ktoś ci poda bardziej szczegółowe rady co do konfiguracji
  komputera.

> Twardy dysk: Defragmentuję go gdzieś raz na miesiąc - wyczuwam
  radzę jednak raz na tydzień. Niektórzy są tacy "szalen" że robią
  to raz na dzień. W takim przypadku to DEFRAG pracuje bardzo szybko.

> 'minimalną' różnicę w pracy programu. W czasie pracy programu jak już
> pisałem lampka HDD prawie nie gaśnie.
>
> W config.sys: buffers=34. Co to da jeśli zmienię na 43? Sory za
> lamerstwo :(
  Dla niektórych programów różnica będzie BARDZO istotna.
  zależy od tego w czym było pisane. Niektóre po swojemu
  obsługują bufory i wtedy nie ma różnicy.

> Smartdrv jest tylko załadowany do pamięci górnej bez żadnych
> parametrów - nie za bardzo wiem jakich użyć.
  wtedy przyjmuje parametry domyślne :)
  help smartdrv.exe

  Ważne też jest czy pliki indeksowe są budowane na bieżąco
  czy zachowują się stare (wiem, wiem że tylko w dziadowskich
  programach indeksy sie robią na bieżąco a poważne programy
  sobie tylko raz je robią a potem tylko modyfikują przy
  zmianach w bazach).
  Zmierzam do tego że (w niektórych przypadkach) można przepisać
  pliki indeksowe do RAMu (RAMDRV) i wtedy korzystanie z nich
  jest bardzo szybkie.
  Ale prawdę mówiąc zrbienie dużego cache w SMARTDRV daje podobne
  skutki wydajnościowe.

--
Romek
  ----- pecetologia to nauka doświadczalna -----