Odp: Powolny 386SX-33

Autor: Paweł Klimek (klimpa_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 30 Aug 1997 - 19:24:11 MET DST

> Czyli program powinien spoko chodzić, ale już po pół
> roku zaczął zwalniać (ma już dużo napchane). Przed chwilą kupiłem mu
> 8M ramu i chodzi dalej tak samo. Jedynie pod DOSem chodzi szybciej.

Zalezy w czym jest napisany. Jesli w starym Clipperze (przy tych wymaganiach jest to najbardziej prawdopodobne) - wiecej RAM mu nie pomoze. Jesli w czym innym (np. Fox) - moze wykorzystac pamiec, ale musisz w config.sys wlaczyc himem.sys oraz emm386 (sprawdz w instrukcji programu, jaka pamiec wykorzystuje - dolna, EMS - i odpowiednio skonfiguruj maszyne).
Przede wszystkim mozesz wlaczyc dyskowego cash'a (np. smartdrv), poza tym
(co pomaga, lecz juz w niewielkim stopniu) rob co jakis czas defragmentacje dysku
(np. przez defrag)