Re: Powolny 386SX-33

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 30 Aug 1997 - 17:32:16 MET DST

At 14:17 97-08-30 +0200, you wrote:
>Cześć.
>
>U mamy w firmie pracuje 386SX-33. Kiedyś miał 2M ramu i działał bardzo
>powolnie na programie do prowadzenia firmy (faktury i te sprawy).
>Program ma wymagania: 286 (ale lepiej 386DX), 1M ramu, twardziel 80M
>(zalecane 170M). Czyli program powinien spoko chodzić, ale już po pół
>roku zaczął zwalniać (ma już dużo napchane). Przed chwilą kupiłem mu
>8M ramu i chodzi dalej tak samo. Jedynie pod DOSem chodzi szybciej.

  Nie jest dla mnie jasne czy komputer czy program wolno chodzi ?

  Jak program to zapewne sobie pliki indeksowe powiekszyl
  na tyle, ze ich przejrzenie trwa proporcjonalnie dluzej.
  Wiecej transakcji = dluzszy czas wyszukiwania transakcji.

  Sprobuj zalozyc sobie nowy rok i zobaczyc jak dziala na
  nowym roku.

  Jesli to komputer zwalnia to by moglo tylko znaczyc
  ze sie elektrony rozleniwily. Ale poniewaz to jest
  fizycznie niemozliwe no to odpada.
  Ogolnie komputer moze zwalniac jesli ma dysk zfragmentowany.
  Chyba robisz defragmentacje raz na tydzien ?
  To jest tak oczywiste, ze az wstydze sie o tym wspominac.

--
Romek