Re: Cyrix 200+ - jak go podrasować?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 29 Aug 1997 - 22:57:08 MET DST

26 Aug 97 17:44:48 GMT "Paweł Górny" <pgorny_at_bachus.1lo.lublin.pl>
pisze:

> Mam Cyrixa 200+ na płycie AsusT2P4,512cache.
>Niby wszystko chodzi, jednak jestem wiecznie niezadowolony.
>Primo: programy testowe zazwyczaj znajdują, mój procesor jako 486 ileśtam
>tysięcy MHz.
Masz dobry procesor do testow! Powinienes zdobyc wiecej takiego
oprogramowania ;-)

>Secundo: ostatnio otrzymałem Intel Media Benchmark 1.0. Widzi oczywiście
>486,1600MHz. Ale niezadowala mnie wynik Overall. Wynosi on w granicach 84,
>podczas gdy u kolegi na Pentium 166MMX ponad dwieście. Ponad to w teście
>odgrywania muzyki Mpeg używanie procesora wynosi ok.62%, podczas, gdy u
>niego ok.15%.

Media Benchmark jest stronniczy i ma wykazac wyzszosc procesorow MMX
nad tymi bez MMX. Najlepszym testem jest prawdziwa aplikacja - po
prostu pomierz troche typowych dzialan w twoich najczesciej uzywanych
programach. W moim przypadku zapuszczam duza kompilacje.

>Czy wpływ na to może mieć karta dźwiękowa lub brak CD-Rom'u?
>Chętnie zapoznam się z czyjąś opinią na ten temat. Czy coś jeszcze można
>podrasować, może na płycie, może w Bios'ie?

Czy na pewno ustawiles 75MHz na szynie plyty i mnoznik zegara x2? W
dokumentacji Asusa nie ma ustawien dla Cyrixa 200+, ale takie wlasnie
powinny byc.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski